zaterdag 1 oktober 2016

Wintergroetjes

We blijven in winterse sferen...
Vandaag is er een nieuwe sketch challenge begonnen bij Dutch Doobadoo. Omdat ik ook in het design team zit, heb ik ook een voorbeeld gemaakt.
Dit is de sketch:


En mijn uitwerking is deze winterse sneeuwbol met materialen (veelal) uit de collectie van Marianne Design van september en oktober.
Deze sneeuwbol staat vandaag op de demotafel van Jenine bij HobbyVision, samen met nog wat andere kaarten van mij. De oplettende lezer op Facebook heeft 'em gisteren misschien al langs zien komen.


De sneeuwbol nam ik eerst over op wit karton en daarna de design delen op designpapier uit paper bloc "Nordic Winter". De randen wat opgeruwd en bewerkt met crackle paint.
Ik heb een Oostenrijks winterdorpje gemaakt met de nieuwe huisjes, kerkje en bomenrij.
Uiteraard ook weer de prachtige poinsettia met takjes van Petra gebruikt.
Een schitterend edelhert in de sneeuw voor wat bomen. De sneeuw maakte ik met de foamball clay van Craft Emotions. Op al het groen heb ik wat snowtex gesmeerd. 
Langs de rand springen wat sneeuwvlokken eruit. Bovenaan een strik met een paar belletjes eraan en onderaan een tekst gestempeld.

Je kunt tot eind oktober meedoen met de challenge door een foto te plaatsen in de Dutch Doobadoo challenge groep op Facebook.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Craftables: CR1345 Ice crystals arche, CR1378 Tiny's pine
Creatables: LR0136 Denneboom, LR0378 Spar, LR0392 Snowy Icicles, LR0435 Petra's poinsettia, LR0442 Tiny's reindeer, LR0443 Austrian village, LR0444 Horizon forrest
Paper bloc: PK9128 Nordic Winter
Clear stamp: CS0979 Kerst, winter en nieuwjaarswensen
Plakparel: JU0953 Diamond gems - light & dark silver
Luxe papier: CA3104 Snow paper

Deze creatie wil ik mee laten doen bij:
* Addicted to stamps (favoriet zijn bij mij: strik en sneeuw op winterkaarten)

24 opmerkingen:

  1. Een hele mooie creatie Tineke.
    Fijn weekend,
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tineke,
    Elke keer denk ik....mooier kan niet meer.Toch is dit echt weer een schitterende kaart geworden,.Heel Heel..... erg mooi !!!
    Annie I.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige creatie Tineke,
    de sneeuwbol is echt super en je hebt alles weer perfect gecombineerd, de poinsettia is een echte blikvanger,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow.....super en dit is inderdaad net Oostenrijk of Zwitserland. Geweldig mooi bij elkaar gezocht en samen op de bol verwerkt.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt Tineke. Je bent maar druk met al die DT teams.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat heb je er een prachtige sneeuwbol van gemaakt Tineke. Het tafereeltje met de huisjes aan de "binnenzijde" van de globe is zo leuk. En dan ook de voet nog zo mooi gedecoreerd, het geeft echt diepte aan het geheel. Volgens mij heb je wel wat zitten puzzelen maar het ziet er top uit.
    Dank je voor je deelname aan de challenge bij Addicted To Stamps challengeblog.
    Lieve groetjes Miranda (dt ATSC)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooo ontzettend mooi!!! Kan er naar blijVen kijken het is net een klein schilderijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi winters kaartje Tineke ...weer zulke mooie accentjes erop ....een schitterend tafereeltje zo...
    bedankt dat je meedoet bij 52 WTC
    groeten Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik zag hem zeker, heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor, heel goed gemaakt. Leuke mal is dat.
    gr. Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kaartje Tineke, mooie achtergrond en heel mooi dat rendier ervoor. Bedankt voor het mee doen met onze challenge. Groetjes Ingrid 52 WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi Tineke! het is echt een plaatje.
    Er is weer heel wat op te zien, prachtig.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi tafereeltje weer!! Je voelt je bijna in Oostenrijk of zo te zijn. Ik begin ook fan te worden van die mooie mallen. Zo s wel lastig om uit te knippen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi tafereeltje weer!! Je voelt je bijna in Oostenrijk of zo te zijn. Ik begin ook fan te worden van die mooie mallen. Zo s wel lastig om uit te knippen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw wat een schitterend mooi kerstkaartje
    ja echt suuuuuper

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik waan me bijna in OOstenrijk... Wat gaaf Tineke!
    Lia, DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. erg mooi weer Tineke! echt winter kaartje, sfeervol zo'n tafereeltje.
    groeten Els T

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind hem schitterend Tineke!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tineke your creation is SO adorable. Thanks for playing with us at Addicted to stamps challenge, Hugs Alma

    BeantwoordenVerwijderen