maandag 11 mei 2020

Mama, je bent de liefste!

Gisteren was het moederdag. Zijn jullie nog in het zonnetje gezet?
Ik ben reuze verwend door de kinderen en kleinkinderen. Een heerlijk relax tuinstoel met verstelbare rugleuning en voetensteun, cadeaubonnen van Intratuin, prachtige tekeningen van Martine en Guido en een prachtige bos donkerroze pioenrozen.
Omdat kleindochter Martine nu geen cadeautje voor moederdag op school kon maken, had ik bedacht om met de kleinkinderen op omadag met ze te knutselen.
Ze vonden het superleuk en ook Guido mocht iets maken voor mama. En dat terwijl hij nog niet op school zit.
Het was heerlijk weer dus konden we mooi buiten verven aan de tuintafel. Kliederschorten aan en verven maar!


Martine verfde eerst een canvas in turquoise voor een mooie achtergrond. 
Daarna verfde ze bloemen van een eierdoos in verschillende kleuren. Toen deze droog waren, hebben we met goudkleurige verf en bloemenkernen gemaakt en later een mooie bloemenparel erin geplakt.
Met het lijmpistool zijn de bloemen erop gelijmd. Stelen van chenille, een mooi label waar ze zelf alles opgeschreven heeft met een strik vastgemaakt.


Voor Guido had ik 2 bloemen getekend die hij verven mocht. 
Toen deze droog waren, heb ik ze uitgeknipt. Een gedichtje geprint en met een doily uitgestanst.
Voor het bloempotje had hij geen zin meer en heb ik het geverfd terwijl hij rondjes ging fietsen in de tuin op zijn trapperfiets (lees fiets met zijwielen!!).


Op de andere bloem schreef ik de tekst.
De bloemen tegen elkaar geplakt met chenille ertussen en in de "grond" gepoot.


Toen alles klaar was, hebben we het in folie gepakt en labels eraan gehangen die ik uitgeprint had.
Ze waren er zo trots op en hun mama (en ook papa) waren er erg blij mee!!

5 opmerkingen:

  1. Dat heb je heeeel leuk gedaan met je kleinkinderen!
    Het ziet er geweldig leuk uit,moet je die snuitjes zien.
    Daar was mama vast heel blij mee ,jij bent ook erg verwend!
    Martine heeft denk ik jou creatieve talent ge erft Tineke!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig leuk! En die trotse gezichtjes ook! ZO leuk om te zien.
    Daar heb je de moeders vast heel blij mee gemaakt. En je bent zelf ook zo verwend!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie creaties heb je samen met je kleinkinderen gemaakt Tineke...daar zullen de papa en mama vast heel trots op zijn...
    en leuk dat ook jij lekker verwent bent met mooie cadeautjes...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke cadeautjes hebben de kinderen gemaakt voor hun mama.
    Zelf ben je ook goed verwent.
    Ik kreeg producten van Rituals.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo wat ben je toch een heerlijke lieve crea oma .
    Super leuk wat je hebt gemaakt
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen