zaterdag 18 april 2015

Bee happy!

Morgen is een nichtje van ons jarig en dat viert ze vandaag. Ik maak niet altijd meer een kadootje voor alle familieleden. De tijd ontbreekt vaak en het kost best telkens extra geld naast het kadootje. 
Zelf krijgen mijn gezinsleden en ik bijna nooit een freubel-iets erbij dus de zin is er ook niet altijd.
Dit nichtje kwam van de week nog even langs en wreef het er nog even in wat ik vorig jaar voor d'r had gemaakt ;-) Met andere woorden .... wat krijg ik dit jaar???
Ik had laatst deze onderdelen al gehaakt (niet persé voor haar) wat nog afgemaakt moest worden. 
Dus bedacht dat dit wel wat voor d'r was.
Het deksel omgehaakt en bovenop een lief bijtje met een bloemetje vastgezet.
Wij noemen Maja weleens Maja de bij dus vandaar dat ik dit wel leuk vond voor d'r. 
Even wat dichterbij.... 
Het label (CR1254) uit wit gestanst en op kraft papier gemat. 
De bij (COL1356) gestanst uit zwart en geel en de vleugels uit vellum die ik bewerkte met de Wink of stella pen voor een mooie glinstering.
Uit zwart nog haar naam gestanst met een alfabet van Tim Holtz.

Deze creatie wil ik mee laten doen bij:

34 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en lief cadeautje heb je er zo van gemaakt, Tineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, hoe herkenbaar. Gelukkig had je nog iets leuks liggen en wat fijn dat het ook nog zo toepasselijk is. Ik vind het heel leuk gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke. Wat is dit prachtig geworden. Leuk met maja de bij. Ja ik kan me voorstellen dat je niet altijd zijn hebt om voor iedereen iets zelf te maken en dat naast een cadeautje . Hier hoef je toch niets meer bij te geven? Dit is toch leuk zo?. Fijn weekend nog. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk cadeautje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Tineke, op deze manier heb je toch iets leuks voor haar gemaakt. Maar er is inderdaad bijna geen beginnen aan om voor iedereen iets te maken.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En was de jarige blij met haar Maja de Bij cadeautje??
    Jammer dat jij niet verwend wordt met knutselcadeautjes als je jarig bent. Ik kan me voorstellen dat de zin om iets maken afneemt hoor. Maar ja, als je een stille hint krijgt... Dan moet je toch aan de slag!
    Fijne zondag toegewenst.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ziet er toch zeker weer heel gaaf uit. Echt een leuk kleinigheidje. En het is net als je zegt....het kost toch ook aan materialen ook wel weer wat en zeker tijd. Wel leuk natuurlijk als het ook echt gewaardeerd wordt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tineke,
    heel begrijpelijk dat de zin om iets te maken als extraatje voor een verjaardag zo over gaat..helaas is niet iedereen zo attent..
    Ik vind de Maja de Bij droppot wel heel erg leuk, was ze vast heel blij mee,'
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is wel superrrrschattig hoor Tineke en ja...soms voel je je wel eens een soort van verplicht bijna maar je ziet haast nooit iets eigengemaakts terug....Jammer maar aan de andere kant laten we ons vaak zelf voor ons eigen karretje spannen.....hahaha.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent ook zo lekker divers in het aken van dingen en wat is deze ook weer leuk Tineke!!! En ik geef niet vaak iets zelfgemaakte kadootjes, want de meesten houden niet van knutsels! dus dat is makkelijk! Ik wordt hier happy van en vind het enig!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelijk heb je dat je niet voor iedereen meer iets persoonlijks maakt, mijn ervaring is precies hetzelfde ant van niemand krijg je het haast meer terug...kost ze teveel tijd!
    Deze pot is prachtig, een leuk idee voor Maya met een prachtig label!
    Het spreekt mij natuurlijk ook erg aan omdat ze mij op school ( al tientallen jaren) ook zo noemen, vooral omdat ik ook nog eens juf van de " bijen" groep kleutersben.
    Wij krijgen overigens op het einde van het schooljaar nog wel vaak persoonlijke bijen cadeautjes haha.
    Super creatie Tineke net zoals je prachtige vintage lente kaart in je vorige post!
    Geniet van een fijne zondag!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél mooi en duidelijk erg toepasselijk!

    Niet leuk voor jou als je voor iedereen iets maakt en er weinig voor terugkrijgt, maar niet iedereen is natuurlijk even creatief... Ik zou ook alleen maar blijven maken voor degenen van wie je weet dat ze het appreciëren, dan heb je daar toch iets meer voldoening van hé. Eigenlijk is het met kaartjes ook zo, de ene koestert een zelfgemaakt kaartje, een ander reageert met 'er kon nog niet eens een gekocht kaartje van af'...
    Fijn weekend nog - hopelijk ook met veel creatief plezier!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend leuk Tineke!! Ze boft maar met dit super cadeautje dat je voor haar hebt gemaakt.
    Het bijtjes is ook fantastisch... wat heb je de vleugeltjes mooi gemaakt!!!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk kado, en zeker als het zo gewaardeerd word.
    Niet iedereen is zo creatief maar kost wel veel tijd.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat je daar niet altijd tijd voor en zin in hebt kan ik me goed voorstellen, maar Maja boft dit jaar weer met die gave cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Tineke wat een geweldig leuk cadeau! Zo persoonlijk en attent :) Maja is een ontzettende boffert met dit cadeau! Heel lief dat je dit voor haar hebt gemaakt. Ik snap heel goed dat je niet altijd zin en tijd hebt om iets te maken. Het is ook leuk als een ander iets voor jou maakt ;)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Tineke, ik weet niet hoe groot jullie familie is, maar als ze dit zien...... echt om op te eten!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Altijd leuk om te krijgen zo,n mooi potje zal ze best blij mee zijn groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi tineke
    nou je nichtje zal zeker vrolijk gekeken hebben bij dit er leuke/mooie potje en zeker hoe haar naam erop is gezet, heel erg lief/mooi!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi je opgepimpt dropjespotje Tineke...daar zal je nichtje ook vast weer wel schitterend vinden...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk kadootje is het geworden Tineke, ik herken het wel hoor, ik maakte ook voor iedereen iets en kreeg zelden iets terug, maar het plezier om te maken voert toch de boventoon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. What a fabulous project!

    Thanks for joining us at Crafty Cardmakers and More!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel lief cadeautje,daar zal ze vast heel blij mee zijn.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel gezellig snoep potje .
    Wat is dit een leuk kadootje.
    Dat zal je nichtje vast waarderen .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och wat een onwijs leuk en lief kadootje! Wat gaaf gemaakt! Dat is vast letterlijk en figuurlijk in de smaak gevallen!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. This is a wonderful gift, The little bee on the flower is a first prize winner in my book. Thank you so much for posting your very beautiful art with us this week at Word Art Wednesday. We hope to see you again next week.
    Blessings, Carole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh my goodness! This is absolutely ADORABLE. How creative and talented you are! Thank you so much for sharing this in our challenge. I just LOVE seeing your sweet creations. Have a blessed and creative week, and thanks again for sharing with us.
    Karen
    Word Art Wednesday

    P.S. I see the use of KRAFT paper in the bottom layer of your sweet tag. This card would qualify for our challenge at The Kraft Journal (and we don't get nearly as many entries as we'd like...yours would be a blessing). It's an Anything Goes Challenge - always use kraft. www.thekraftjournal.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Adorable!! Hope you'll join us again at the Creative Cutting Challenge.
    Cindy
    DT Leader

    BeantwoordenVerwijderen
  29. I love, love, love this project! Sooooo super cute!
    Thank you for sharing with us at Sweet Stampin this week, Wedgie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. What a fabulous gift. Love the cute little crochet bee. Thanks for joining us at Sweet Stampin'
    Cass xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gorgeous creation.

    Thanks for sharing at Sweet Stampin' this week.

    Susan

    BeantwoordenVerwijderen