woensdag 28 oktober 2020

Een spoedig herstel!

 Vandaag een beterschapskaartje.
Een buurvrouw van een volgend blok huizen heeft een nieuwe knie gekregen. Vorig jaar de ene en nu de andere knie. Dan is het leuk als je post ontvangt.
Voor haar maakte ik een kaartje met verschillende kikkertjes. Helaas voorkwam ik niet dat er ééntje in de mok met thee sprong...


De kaart maakte ik met shape art Cascade van Dutch Doobadoo.
Op wit fluweelpapier tekende ik de mal 2x over, 1x gewoon en 1x in spiegelbeeld. Op ca. 4 cm vanaf de bovenkant van de spiegelbeeld kaart is een rillijn gemaakt. De bovenste 2 delen tegen elkaar geplakt zodat er een dubbele kaart ontstaat.
Daarna is de mal 2x op designpapier Flora no. 3 van Carta Bella getekend en de randen van het papier lichtjes aangezet met witte gesso.
De mok is uitgestanst ook uit het designpapier en het bovenste laagje nogmaals voor de thee. Het lepeltje is van zilver karton en de dampende rookwolkjes zijn van vellum.
Diverse kikkertjes gemaakt en ze verstopten zich overal terwijl ik bezig was... maar gelukkig laten ze wel wat van zich horen door de berichtjes.
Bovenaan nog een banner met een tekst die vastgemaakt is met waxkoord.

Marianne Design:
Craftables: CR1514 Frogs
Creatables: LR0687 Hot drink 
Stempel: CS1065 Opkikkers
Stempel + snijmal: CS1058 Banners, CS1059 Telefoonberichten
Luxe karton: CA3127 Zilver karton

Dutch Doobadoo:
Shape art Cascade 470.713.163


5 opmerkingen:

  1. You have really great cards and ideas, I like them.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtig beterschapskaartje heb je voor je buurvrouw gemaakt Tineke...zo leuk met die kikkertjes erop...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi kaartje en ook de labeltjes vind ik heel gaaf. Ik gebruik deze bannetjes ook veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke kaartje Tineke!!
    Grappig de kikker die in de beker springt.
    Daar zal de buurvrouw wel van opkikkeren!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen