donderdag 7 januari 2016

Baby born

Pasgeleden haakte ik een konijn voor Martine en van die kleurtjes had ik nog wat over. 
Ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om voor de baby born van haar wat te haken.
Het werden een poncho en baret.
Het patroon hiervan heeft ooit eens in het familieblad Terdege gestaan.
Ik heb het hier en daar wat aangepast omdat ik katoen gebruikte en niet wol zoals het patroon. 
En op de baret maakte ik een gehaakt roosje met parel erin. Door de hals van de poncho reeg ik een gehaakt koordje en maakte er pompoentjes aan vast.
Ik haakte het setje met het katoen van By Claire nr. 1 in de kleuren 203, 227, 2136 en 338.

Jullie zien wel hoe blij ze ermee is! 
Daar doe ik het voor ;-)

18 opmerkingen:

  1. Het ziet er geweldig mooi uit Tineke!!
    Super gaaf , moet je dat snoetje zien
    van Martine. Dat zegt al genoeg hoor.
    Het is een schot in de roos zo te zien.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tineke wat een leuke set heeft de pop aan. Supermooi in deze kleuren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat lief!! Poppenmama is helemaal blij! Daar doe jet toch voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi setje wat zal ze er blij mee zijn groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh...wat een leuke foto's. Dat ze blij is met het nieuwe setje kun je wel zien, Tineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het zo mooi gemaakt Tineke, daar is je kleindochter toch super blij mee!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, je zou zo oma maar hebben!! Dat is boffen, erg mooi gemaakt.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk je kunt zien dat ze er blij mee is

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag hem al op fb voorbij komen, vind het geweldig leuk gemaakt, en Martine is er zeker erg happy mee,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwww wat mooi echt lief het popje! En je kleindochter natuurlijk ook hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige creatie voor de pop! Je kleindochter zal er wel erg blij mee zijn!! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig leuk
    je ziet dat martine er helemaal weg van is!
    groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat geweldig zeg ! Zo'n leuk patroontje en inderdaad voor zo'n schattig snoetje doe je gewoon alles !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke poncho en baret.
    en zo te zien is Martine er erg blij mee.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tineke,

    't Was al even geleden dat ik hier voor het laatst was. Leuke dingen heb je op je blog staan!!!
    Gaaf ook die poncho voor de pop. 'k Heb zelf ook twee kleine meisjes en ik bedacht dat het ook wel heel leuk zou zijn om voor Martine en de pop dezelfde poncho te haken. Zo leuk straks in de zomer.Ik wil er zelf ook nog éé'n haken voor onze oudste, als ik wat over heb dan maak ik er ook één voor haar pop. Bedankt voor het idee.
    Fijn weekend!!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk deze poncho voor de baby born

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is Martine al weer veranderd en al een echte poppenmoeder. Leuk de babyborn poncho en baret.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen