dinsdag 7 maart 2017

De lente ontwaakt

Het was alweer mijn beurt om iets te laten zien op het HobbyVision team blog
Natuurlijk ging ik aan de slag met de prachtige materialen van Marianne Design die deze maand zijn uitgekomen. Ik hou van het voorjaar/zomer en vind het heerlijk om natuurtafereeltjes te maken.


Uiteraard gebruikte ik voor mijn kaart een mal van Dutch Doobadoo. Deze keer is het Card art Window.
Als designpapier koos ik voor "The Songbirds Secret" van Pion Design.
Vanaf de voorkant krijg je al een stukje van de vijver te zien. 
Hoor je de kikkers al kwaken?


Binnenin zie je de hele vijver!
De prachtige cirkel in het midden met een mooi vijverplaatje.
In het water staan de rietpluimen. De waterlelie groeit goed, de libellen scheren over het water en de kikkers kwaken dat het een lieve lust is.
De waterdruppels maakte ik met de transparante parelpen. De pareltjes op de libellen en kikkers met de parelpen van Dutch Doobadoo. 
Op de bloemen van de cirkelmal plakte ik nog parels. De libellen maakte ik van wit karton en vellum en met distress inkt weathered wood gekleurd.
Als laatste stempelde ik op de voorkant de tekst.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Creatables: LR0409 Tiny's cattails, LR0457 Petra's circle with bird, LR0459 Tiny's waterlily (S), LR0460 Tiny's waterlily (L), LR0461 Tiny's frogs and dragon
Knipvel: IT594 Tiny's waterfall
Clear stamp: PL1523 Project NL - Bloemen
Plakparels: JU0938 light blue & blue

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige zomerkaart. Ik krijg er zin in...!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een prachtig natuurkaartje heb je gemaakt. Net of je zo de natuur binnen stapt. Erg mooi gedaan weer.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt Tineke! Echt voorjaar. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad het is weer een super gave kaart Tineke!
    Wat springen de kikkers gezellig rond bij de vijver.
    Ik vind deze mallen prachtig ,zaterdag heb ik ze gekocht.
    Ben daar heel blij mee ,ook voor een opkikkertje.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schitterend lentekaartje weer Tineke...zo een mooi tafereeltje is er op te zien..


    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest bij jou weer even terug lezen Tineke! Een geweldige foto van Guido en fijn om te lezen dat het met je dochter ook goed gaat en arme Martine die altijd blaakt van gezondheid heeft het goed te pakken, hopelijk slaat de medicatie nu wel aan!
    Je gemaakte kaartjes zijn weer super En deze met de kikkers en openslaande flapjes is weer zo prachtig en gezellig...super gedaan!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen