dinsdag 24 december 2019

IJskoude wintergroetjes

Een dag voor de kerstdagen laat ik jullie alvast de 1e kerstkaart zien voor volgend jaar.
De schattige sneeuwklokjes lagen op mijn werkblad en had daar nog niks mee gemaakt. 
Ik had onlangs bij Doe@ding een prachtig knipvel meegenomen waar ze ook op staan.
Ik ben altijd weer blij als ik de sneeuwklokjes weer in de tuin zie. 
Een teken dat het voorjaar eraan komt...


Als basis voor de kaart heb ik de pendule gebruikt. Deze heb ik overgetekend op groen monochrome karton van Maja Design en wit cardstock. 
Daarna nogmaals op designpapier Joyous Winterdays van Maja Design. 
De randen van het groene karton en designpapier is lichtjes aangezet met witte gesso.
De afbeelding van World of Craft is gemat op rood monochrome karton en zit op de basis cirkel die verhoogd is opgeplakt. 
Ernaast staat een bosje sneeuwklokjes in de sneeuw.
Aan de andere kant zitten tekstlabels en verder is de kaart afgewerkt met een strik van tule en organza waar belletjes aan vastgestrikt zitten met waxkoord.


De pendule heb ik 2x getekend en in die voor de achterkant een horizontale rillijn op ca. 4 cm vanaf de bovenrand gemaakt. 
Daarna de bovenkanten tegen elkaar geplakt zodat je een dubbele kaart krijgt.

Marianne Design:
Craftables: CR1331 Basic circle, CR1490 Snowdrop
Craft stencil: PS8049 Pendule
Stempel: CS0979 Kerst, winter en nieuwjaarswensen
Glitter karton: CA3104 Snow paper

Dutch Doobadoo:


Bij deze wens ik jullie allen goede kerstdagen toe!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke pendule hadden wij vroeger ook op de schoorsteen mantel staan. Mooi gemaakt. De sneeuwklokjes zijn ook prachtig ,was het maar zo ver.
    Fijne dagen.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen