zaterdag 3 juli 2021

Boekenleggers

 Kleindochter Martine vroeg pas of ik een nieuwe bladwijzer kon maken. Al eerder had ik er voor haar gemaakt maar hij was aan vervanging toe.
Ik had een filmpje gezien met doorzichtige boekenleggers wat ik erg leuk vond.
Van de week aan de slag gegaan en voor Martine deze leuke gemaakt met een zeemeermin.


De zeemeermin zwemt heerlijk in de zee. 
Aan de voorkant heb ik de buitenrand bewerkt met het craft stencil van het strand met distress inkt. 


Binnenin een zee achtergrond gemaakt met het craft stencil van de zonnestralen en onderaan een zandbodem met craft stencil van het strand.
Wat waterdruppels met de heattool gedroogd. 


Tussen de voorkant heb ik een sheet gelamineerd waar ik wat glitters tussen heb gedaan. Zo tussen het boek kun je het best goed zien.
Doordat ik er piepkleine magneetjes in heb gebruikt, blijft de boekenlegger tussen het boek zitten ook als je het boek op zijn kop houdt.

Marianne Design:
Collectables: COL1467 Mermaids, COL1468 Sealife
Craftables: CR1510 Long tags 
Craft stencils: PS8080 Slimline Sunburst, PS8095 Tiny's Beach 

Guido kan nog geen woorden lezen maar "leest" elke week wel zijn kijkboeken die hij leent van de schoolbieb. Dus ook voor hem gelijk maar aan de slag gegaan.


Aan de voorkant heb ik de buitenrand bewerkt met bandensporen met een mask van Dutch Doobadoo.
In de tractor (uiteraard een New Holland omdat zijn papa in zijn vrije tijd bij een boer werkt en deze tractor heeft) is een schaapje achter het stuur gekropen.
In het gras bloeien bloemetjes. 


Binnenin zijn de wolken gemaakt met een craft stencil waar zwaluwen vliegen.
Bij gebrek aan een mask van grassprieten heb ik het negatief van de grasborder gebruikt.


Tussen de voorkant heb ik hier mica gebruikt. 
Bovenaan heb ik gaatjes geponst en door de nestelringetjes (gemaakt met de long tags) lint gehaald en vastgestrikt met waxkoord.

De kleinkinderen waren er superblij mee en moesten ook uitproberen of de boekenlegger echt bleef zitten als je het boek op de kop houdt ;-) En ja dus!

Marianne Design: 
Collectables: COL1494 Eline's Lamb
Craftables: CR1355 Grass, CR1398 Punch die - Birds, CR1501Punch die - Daisies, CR1510 Long tags 
Craft stencil: PS8080 Slimline Sunburst

Dutch Doobadoo: 
Mask art Grunge mix 470.715.136

3 opmerkingen:

  1. Wat heb jij dat leuk gedaan Tineke!!
    Het is te begrijpen dat ze er zo blij mee zijn.
    Hoe krijg je het steeds voor elkaar, knap hoor.
    Leuk met de magneetjes er in, heel handig zo.
    Een goede zondag samen met je gezin.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes voor je kleinkinderen.

    Liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt super leuk gemaakt. Ik heb speciaal je blog even opgezocht want ik ga zo ook een poging wagen.

    BeantwoordenVerwijderen