vrijdag 19 december 2014

Ballerina aapje Lilly

Morgen hoopt onze kleindochter Martine jarig te zijn. Alweer 2 jaar wordt ze!!!
Gert & Jacqueline vieren vandaag haar verjaardag omdat Gert morgen overdag graag nog wil jagen. 
Door de vogelgriep was de jacht ruim een maand dicht. Deze week is de jacht hier weer open gegaan maar de jongens kunnen alleen zaterdags gaan jagen omdat ze de andere dagen moesten werken.
Het zou toch wat zijn als wij ook niet onze hobby mogen uitoefenen omdat er een papiervirus of zo heerst....? ;-)
Uiteraard ging oma aan de freubel om wat voor de kleine meid te maken. 
Nadat de snoeppotjes voor de verkoping af waren, begon ik tussen neus en lippen door aan deze ballerina aap.
Vinden jullie haar ook zo schattig?
Het aapje is ca. 35 cm lang.
Het patroon komt uit het boekje: "Kleine knuffels en aapjes haken" van Christel Krukkert.
In de armpjes en beetjes heb ik chenilledraad gedaan. Daardoor kunnen haar armen en beentjes gebogen worden....
....en kan ze ook netjes zitten met haar beentjes over elkaar ;-)
Ik ben zo benieuwd wat Martine hiervan vindt???
Wat haar reactie is, horen jullie morgen want ik heb nog iets voor d'r gemaakt en dat laat ik dan zien.

23 opmerkingen:

  1. Jij bent ook écht van alle markten thuis, deze ballerina-aap is FANTASTISCH!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor....echt weer zo iets moois
    Daar is ze vast blij mee.
    Annie i

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepertje Is de aap .
    Hoe krijg je het weer voor elkaar ?
    Daar zal Martine wel super blij mee zijn .
    Wat gaat de tijd toch snel ,al weer 2 jaar .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Tineke in 1 woord: GEWELDIG!! Wat zal Martine hier blij mee zijn :) een heerlijk kroel aapje echt wat een schatje met dat tule rokje!

    Een fijn weekend en
    lieve groetjes, Mamdy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk ding zeg. Daar zal ze zeker blij mee zijn. Ik ben er helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enig, wat en schattige aap Tineke. Daar zal je kleindochter vast heel blij mee zijn.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een te gek aapje, mooi hoor.
    Gefeliciteerd met jullie kleindochter haar verjaardag.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is echt heel erg leuk. Super schattig die gaat ze zeker heel erg mooi vinden dat weet ik zeker.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel schattig vind ik haar, en de kleine meid ook denk ik zo!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooh....wat super schattig, Tineke. Ontzettend mooi gemaakt en zeker weten dat de kleine meid daar helemaal blij mee gaat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuke knuffel, die zal zeker in de smaak vallen. Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van deze kleine meid.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig Tineke. Wat een leuke kleurtjes en wat is dit leuk! Nog bedankt voor je prachtige kaart. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een schatje zeg!
    daar zal ze blij mee zijn!
    groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met de verjaaradag van Martine en wat een prachtige knuffel.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettende leuke aap en mooi gemaakt! groetjes, Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd en wat een schattig aapje.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Agh wat een super schattig aapje heb je gemaakt vind je kleindochter vast super !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk Tineke. Heb hem (haar) zelf ook al een keer gemaakt. Staat beneden bij mij in een open kast. Als de kleinkinderen komen, wordt er gelijk mee gespeeld. Te leuk is ze!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een lief aapje is het mijn kleindochter heeft hem ook gemaakt hij is zo leuk dit zal ze vast heel mooi vinden gefeliciteerd en ik vind het recepten boek helemaal top fijne dagen gewenst groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk aapje heb je gemaakt voor je kleindochter.
    Daar zal ze vast blij mee zijn. Mijn dochter heeft hem
    ook al een keer gemaakt. Hij is elke keer weer leuk.
    Je receptenboek is ook erg leuk.
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte Gefeliciteerd met de verjaardag van Martine hoor! Ze heeft je aapje vast prachtig gevonden, wat is ie schattig Tineke! en dat rokje, hihi
    Fijn weekend en lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Tineke,
    van harte gefeliciteerd met de jarige Martine, wat heb je een gave ballerina aapje voor haar gehaakt, ik zag net in je andere blogbericht dat ze er heel blij mee was en..dat je nog een prachtige kaart voor haar hebt gemaakt..wat staat ze mooi op de foto en wat heeft ze een prachtig jurkje aan,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Tineke, ik heb het aapje ook gehaakt, maar door de verhuizing het patroonboek kwijt geraakt. Het enige wat ik nog af moet maken is het tule rokje. Zou je mij uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen?? Bij voorbaat dank

    BeantwoordenVerwijderen