zaterdag 6 december 2014

Poppen reiswieg

Niet alleen met papier ben ik creatief. 
Ook haak ik tussendoor graag.
Nu heb ik in de zomervakantie al een poppen reiswieg voor Martine gehaakt. Ze kreeg 'em niet eerder als ik er een dekentje e.d. voor had genaaid. 
Maar daar heeft ze lang op moeten wachten.... schaam, schaam....
Gelukkig is ze nog klein en weet ze er nog niet vanaf. 
Eindelijk heb ik deze week mijn naaimachine uit de kast geplukt en een matrasje, dekentje en kussentje ervoor genaaid. Zo heb ik wel direct een leuk extra kado voor pakjesavond erbij ;-) 
De reiswieg haakte ik met Zpagetti garen. 
Het haakt wel zwaar maar je hebt wel een mooie stevige reiswieg die tegen een stootje kan.
En voor de kinderen niet zwaar om te tillen ;-)
En pop slaapt er heerlijk in.... 
Op de verkoping pas heb ik nog wat spulletjes voor Martine's pop gekocht. Ze heeft nu nog de baby born van haar mama maar met haar verjaardag straks krijgt ze van papa & mama een eigen baby born.
Dit setje kleding kocht ik dus op de verkoping. 
Ook een slabbetje met flesje melk.
En toen ik van de week weer even heerlijk aan het naaien was, maakte ik nog maar direct een slaapzakje voor de pop erbij ;-) 
Kijk pop eens heerlijk liggen met haar slaapzakje aan in haar reiswieg.
Het patroon van de reiswieg komt van een Frans blog waar in de Kinderen naar verwezen werd.
Ik heb alleen het idee gebruikt want met die maten paste baby born er niet in. Dus de maten heb ik zelf aangepast.

Deze reiswieg wil ik mee laten doen bij:
* AnMa creatief: alles mag
* Scrapping4fun: alles mag 

Martine vond alles zo supermooi. 
Een impressie...
Pop moest direct in de reiswieg en kreeg heerlijk melk te drinken. Papa & mama hadden ook nog een hondje gekocht. En oh...die kan zelf lopen en blaffen.
Opa & oma hadden ook nog een laptop van Nijntje.
Wat moet het over 2 weken zijn als ze ook nog eens jarig is?

24 opmerkingen:

  1. wat ontzettend leuk mandje en zulke leuke stof heb je erbij gevonden. Schitterende kadootjes heeft ze gehad, en tja wat moet je nu weer verzinnen voor haar verjaardag.
    Misschien een nieuwe winterjas en laarsjes? ik zeg maar wat hoor.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit prachtig gemaakt voor je kleindochter Tineke. Leuk hoor om zo op deze manier je kleindochter te verrassen en lekker van haar te genieten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf verrassingskado Tineke! Ik heb dit nog niet eerder gezien en wat gaaf is dit, nu een poppenbedje en later een knutselmandje misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh tineke wat heb je martine blij gemaakt met je prachtige en lieve reiswiegje echt iets voor zo klein meisje
    Grt corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh de Sint heeft de kleine Martine wel heel erg verwend zeg....
    Prachtig gemaakt Tineke, ik weet nog wel dat je afgelopen zomer vertelde dat je aan het haken was voor haar. Het heeft dan even mogen duren, maar het eind resultaat is GEWELDIG!
    En ik weet zeker dat ze op haar verjaardag vast weer iets moois van oma krijgt ;-)

    Fijne zondag toegewenst, Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig zeg! Wat werk allemaal! En zooooo leuk die leeftijd waar alles nog draait om roze en poppen...!
    Knap hoor, ze boft maar met zo'n oma!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat mooi gemaakt Tineke .....en wat word het al een dametje om te zien. Leuk hoor!
    groetjesAnita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig !!!! heel mooi Tineke.
    Prachtig dat warme roze .
    Je ziet Martine genieten.
    Wat een lekker grietje al.
    Heerlijk om zo,n oma te hebben .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach hoe leuk weer, dit heb je super mooi gemaakt en wat genoot ze ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig dat je voor Martine zulke mooie poppedingetjes gehaakt en genaaid heb Tineke....PRACHTIG.....en super leuke foto's van je kleine hartediefje....


    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooh....wat heb je dat mooi gemaakt, Tineke. Toch leuk als je zo'n handige oma hebt! En dat Martine er blij mee is dat kun je wel zien!
    Nog een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Tineke, eindelijk weer eens tijd om bij te lezen op je blog. Geweldig mooie dingen heb je weer gemaakt, leuk om te zien dat je ook op andere gebieden zo actief bent, leuk day je kleindochter het ook zo waardeert dat je voor haar bezig bent. Mooie kleertjes heb je gekocht op de verkoping.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig kado dat reiswieg en schitterende kleuren.
    En wat een leuke kleren heb je gekocht op de verkoping.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtig cadeau Tineke en knap van je want dit heb ik echt niet in mijn vingertjes.
    ook je label van de vorige post vind ik zo mooi!.
    fijn weekend en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Martien boft maar met haar handige oma, zo te zien is ze er superblij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Tineke,
    Wat een prachtig cadeau heb je gemaakt voor Martine.
    Wat heb je leuke spulletjes gekocht om het popje mooi aan te kleden.

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Allereerst mijn excuses dat ik de afgelopen week niet bij je langs kon komen, maar terwijl we hier midden in de verbouwing zitten, moesten we plotseling naar het buitenland om enkele leveranciers te bezoeken (geweldige timing hè? Ja, ik weet het ;-) En toen kwamen we vanmorgen vroeg thuis (lagen om 4 uur in ons bedje), bleek de verwarming het niet te doen, hellup! Niet lekker, jezelf wassen met ijskoud water kan ik je zeggen! Maar gelukkig had de storingsmonteur dienst en zitten we er inmiddels weer behaaglijk bij! Sorry sorry dat ik je laatste creaties niet heb kunnen zien, maar ik vind het wel weer heel erg leuk om weer bij te langs te komen om ze te bewonderen, want wat is het altijd weer een genot om ze te zien! Bedankt voor al dit moois, wat ben je toch een creatieve dame Tineke, enig, om al die diversiteit bij je te zien, liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dat leuk gemaakt, Tineke! Zo word de kleine meid al een echt poppenmoedertje.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Tineke,
    wat heb je een schattige reiswieg gehaakt en zó mooi aangekleed en ook voor de pop nog mooie kleertjes, super.Wat wordt ze groot,al bijna 2 jaar en wat heeft ze lange haren, hele leuke foto's,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh wat heb je dat mooi gemaakt!
    super
    groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tineke wat maakt U mooie dingen om jaloers op te zijn,en wat een schattige kleindochter.Eéntje om er fier op te zijn juist een photomodel.Ik hoop dat ik dat ook nog mag doen voor kleinkinderen.Hopelijk door sta ik de zware levensgevaarlijke operatie,voor mij zijn het feestdagen in mineur want ik zal de feestdagen in het ziekenhuis moeten doorbrengen.Maar ik kijk ernaar uit om het nieuwe jaartje te kunnen inzetten te samen met mijn twee schattige dochters waar ik veel steun aan hebt.fijne feestdagen en een goeie gezondheid en veel geluk voor het jaar 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tineke wat een fantastisch cadeau voor de kleine meid. Ik vind het super dat je zoiets kunt maken en ik zie dat ze er helemaal blij mee is! Ook je kaarten van de laatste tijd zijn weer helemaal top.
    Liaxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Tineke wat een prachtig cadeau voor je kleindochter. Wat leuke foto's. Het is een lekker eigenwijs meisje. Leuk! Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke reiswieg. Leuk dat je weer aan het naaien bent. Martine zal wel blij geweest zijn.
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen