maandag 12 september 2016

IJzig koud

Haha...de titel klopt totaal niet met het heerlijke weer!
Met deze schitterende nazomer moet ik totaal niet aan de komende herfst denken. En dus zeker niet aan de winter.... Maar toch is het over enkele maanden al kerst.
Om geen stress te krijgen maak ik telkens wat kerst/winterkaartjes en met de prachtige nieuwe materialen van Marianne Design is dat totaal geen straf!
Deze wintermok staat ook op het blog van HobbyVision.


De basis hiervoor is de Card art mok van Dutch Doobadoo. Deze heb ik op kraft overgetekend en uitgeknipt. Zo ook met het design papier en daarna de randen wat ingesmeerd met crackle paint.
Het schattige plaatje gemat op kraft en daarna op de basis cirkel geplakt.
Bij dit plaatje is het erg leuk om de muts en wantjes te gebruiken. De muts heeft een pomponnetje van vilt met een glittertje erin. Onder de wantjes een strik van tule en een enamel ster erop. 


In de mok een zakje witte chocolademelk gestopt.
De mooie kerstroos uit verschillende papiersoorten gestanst met wat takjes erbij.
Op het "oor" wat sneeuwvlokken en verder een tekst op een restje papier gestempeld.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Craftables: CR1331 Basic round, CR1335 Punch die - snowflakes
Creatables: LR0435 Petra's Poinsettia, LR0437 Petra's twigs, LR0438 Petra's larix, LR0440 Knitted hat & mittens
Paper blocs: PB7050 Eline's babies pink, PK9138 Canadian Fall
Knipvel: VK9547 Winter Wool pink
Clear stamp: PL1517 Project NL - Winter
Luxe papier soorten: CA3104 Snow paper, CA3126 Paper Gold
Plakparels: PL4509 Enamel dots - Christmas, JU0952 Diamond gems - light & dark gold
Tule: JU0924 white

Deze mok wil ik mee laten doen bij:

17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig mok.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tineke,
    prachtige mok heb je gemaakt, ik heb de plaatjes toch ook maar gekocht,ze zijn erg leuk, mooie poinsettia..super gedaan.
    Pion heeft 2 nieuwe kerstlijnen uitgebracht een beetje teveel van het goede, heb ze wel alle 2 gekocht, het is prachtig papier..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is raar, ik heb gisteren al een reactie gegeven op deze mok. Maar nogmaals hij is schitterend, Mooi gemaakt. Maar laat de kou nog maar wegblijven hoor.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal leuk Tineke!
    Ik krijg het er spontaan een stukje frisser van hihihi!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maakt niet uit dat de titel niet klopt hoor Tineke! Snikheet met een verkoelend kaartje haha Het is weer een prachtige versierde mok! En die plaatjes zijn onwijs leuk, maar wel erg groot! Ik ga eens zien of ik ze verkleinen zal!
    En nu snel ik mij naar buiten!!!!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige creatie heb je gemaakt. Ook ik dacht al een reactie te hebben gegeven maar die staat vast bij Hobby Vision haha.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super ik ben gek op deze mok zeker als hij ook nogeens zo leuk is bewerkt. Mooi cadeautje heb je zo.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappige mok is dit Tineke !!
    Heel erg leuk is het weer.
    Hoe verzin je het toch steeds.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappige mok is dit Tineke !!
    Heel erg leuk is het weer.
    Hoe verzin je het toch steeds.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk Tineke! Prachtige creatie.
    Dank je wel voor het meedoen aan onze challenge.
    Groetjes Joyce
    DT Do-it Creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Trudy Spreeuwenberg14 september 2016 om 22:26

    Wat maakt u prachtige kaarten en mooie andere creaties. Ik kijk er regelmatig met veel plezier naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Great card, love the knitting, thanks for joining in with The Ribbon Girl September Card Challenge, best of luck, Mary xx www.ribbongirl.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a lovely card, makes me wanna snuggle up with a cup of tea:-)
    Thanks for joining us at Kreativ Scrapping.
    Best wishes from DT Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I just love all the dies you've used and what a cute image to be using. Super sweet card! Thanks for joining us at Noor! Design UK "Flowers and Lace" challenge. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen