maandag 20 maart 2017

In de natuur

Na een hele mooie week met heerlijk lenteweer is het omgeslagen naar frisser weer met af en toe wat regen. Maar de komende dagen lijkt het erop dat toch de zon weer meer gaat schijnen en de temperatuur weer wat omhoog gaat. Van mij mag het!
Vandaag begint er bij HobbyVision een nieuwe challenge. Deze keer hebben we een sketch waar je je aan moet houden.

Mijn uitwerking van de sketch is deze kaart:


De kaart is een top vouwkaart. 
Als uitgangspunt nam ik een afbeelding van Mattie. Deze vind ik zo natuurgetrouw en zo mooi. De afbeelding heb ik op de basis cirkel geplakt.
Het was even flink zoeken naar passend designpapier maar uiteindelijk vond ik papiertjes van Pion Design het mooiste erbij passen. Het rode komt uit de serie "To my Valentine" en de andere papiertjes zijn van "Shoreline Treasures".
Bij de rietpluimen links prijkt de schitterende waterlelie van Petra. Bij het riet rechts staat de gans voor het hek. En bovenaan vliegt een meeuw. De gans en meeuw heb ik met inktjes bewerkt zodat ze lijken op de vliegende eenden van de afbeelding.
Op de rietpluimen zitten waterdruppels die ik maakte met de transparante parelpen van Viva Decor. 
Langs de randen van de kaart en designpapiertjes heb ik wat witte gesso van Dutch Doobadoo gesmeerd. Achter de zijkanten van de kaart heb ik de mooie border van Petra gedaan. 
Doen jullie ook gezellig mee?

Gebruikte materialen Marianne Design:
Collectable: COL1423 White picket fence
Craftables: CR1279 Tiny's ocean set, CR1331 Basic round
Creatables: LR0406 Petra's waterlily, LR0407 Petra's beautiful border, LR0409 Tiny's cattails, LR0410 Mother goose
Knipvel: MB0163 Mattie's winter animals
Plakparel: JU0953 Light & dark silver

7 opmerkingen:

  1. Leuke sketch en een mooie uitwerking Tineke.
    Fijne dag,
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart en zeer goede uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooie kaart Tineke!
    Hele mooie combinatie van mallen.
    Weer veel op je kaart te zien.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg! Tineke. leuk om de stans van de gans bij dit plaatje te combineren. Je hebt er weer een prachtig Tineke tafereeltje van Gemaakt....Super. IK ben niet blij met dit weer straks op de fiets naar mijn werk door de regen bah bah...Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaart weer Tineke. Deze waterlelie blijft toch ook erg mooi! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend inspiratiekaartje Tineke ...je heb die sketch prachtig uitgewerkt..veel mooie details erop...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen