vrijdag 10 maart 2017

In de tuin

Eindelijk begint het erop te lijken dat de lente in aantocht is!!!
De regen heeft plaats gemaakt voor de zon en de temperatuur kruipt omhoog.
Vanmorgen heerlijk het vuil van de ramen gewassen nadat ik ook eerst de binnenkant gezeemd had. Als ik het weerbericht moet geloven, heeft het nu even zin gehad om ze te doen. Terwijl ik bezig was buiten, hoorde ik de vogeltjes ook weer heerlijk. 
Zo ook op mijn kaart.


Deze keer gebruikte ik geen mal van Dutch Doobadoo maar een kaart met een vouw. 
Het designpapier is uit de serie "Vintage Romance" van Maja Design. Dit vond ik leuk matchen met de afbeelding.
De vierkante mal van Petra gemat op lichtblauw karton en achter de opening de afbeelding gedaan. 
Onderaan de kaart een hek geplaatst van zwart en grijs karton. Tussen het gras wat bloempotten gezet met wat tuingereedschap erin. Ook bloeien er viooltjes en andere kleine bloemetjes en er zit een vogeltje. Een libelle vliegt er ook bij die ik lichtjes geblend heb met wat inkt.
Op het flapje hangt een vogelnestje tussen wat takjes en bloemetjes. Verder afgewerkt met een strik van tule en organza.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Collectable: COL1423 White picked fence
Craftables: CR1305 Tiny's pansy, CR1355 Grass, CR1395 Seed pocket & garden tools
Creatables: LR0457 Petra's circle with bird, LR0458 Petra's square with nes, LR0461 Tiny's frogs and dragon
Knipvel: VK9554 Birds 2
Plakparels: JU0938 light blue & blue

Deze kaart wil ik mee laten doen bij:



8 opmerkingen:

  1. De ramen zemen staat morgen op mijn programma. Want ik dacht het zelfde er over.
    Heerlijk! Zo ook je kaart, heerlijk fris van kleur en mooie bloemen pracht. Erg mooi alles bij elkaar.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw... mooie kaart Tineke!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke ,
    Och wat een prachtig voorjaar kaartje ! hoe je de vogeltjes in het gras zet zo lief zoveel moois te zien echt een gave super mooie kaart !
    Fijn weekend Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kaart is weer een plaatje Tineke!
    Weer heel wat op te zien ,echt voorjaar!
    Gezellig met die vogeltjes en bloemetjes.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig dit lentekaartje Tineke...zo lief die vogeltjes op het plaatje en daar zulke mooie accentjs erbij ...TOP!!!

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige lentekaart Tineke. Wat een geweldig mooie materialen heb je gecombineerd. We krijgen nu nog meer zin in het voorjaar. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie lentekaart Tineke! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja heerlijk hè? Van mij mag het ook, hoor die lente. Wat heb je een schitterende kaart gemaakt, en inderdaad een echte lente kaart!

    BeantwoordenVerwijderen