vrijdag 19 april 2013

Springtime

Omdat ik me gisteren best goed voelde, heb ik ´s middags de freubelspullen tevoorschijn gehaald.
Martine sliep toch en het zorgt ook voor een stuk ontspanning.
Met de koffie kwam mijn schoonmoeder een bakkie doen. En later kwam ook Jacqueline Martine ophalen uit haar werk dus kwam er verder niets meer van. Gisteravond is het me toch gelukt om het kaartje af te maken.

Zojuist belde de ha voor de uitslag van het bloedonderzoek. Er kwam niets bijzonders uit maar wel dat ik een behoorlijk laag vit. D heb. Een hele grote kans dat door het tekort eraan al mijn problemen zijn ontstaan.
Nu had ik begin van de week van een blogvriendin een mailtje gekregen dat dit mss een oorzaak zou kunnen zijn omdat haar dochter ook zulke problemen had. Omdat we echt radeloos waren, hebben we direct vit. D tabletten gekocht. Bedankt Jannie!
Hopelijk is dit echt de oorzaak en ga ik me weer beter voelen. Eind volgende week gaan we naar het slaapwaakcentrum en over 2 weken moet ik weer terug naar de ha.
O, wat hoop ik dat ik eindelijk weer normaal kan slapen, meer energie krijg en niet zo absurd moe meer ben... En als ook de zon nog meer gaat schijnen, bouw ik het tekort aan vit. D ook weer op.

Ik dwaal af en zal nu eerst mijn kaartje laten zien.

Weer heb ik het nieuwste papier ~Vintage Spring Basics~ van Maja Design gebruikt. Omdat ik zo weinig energie heb en dit nog binnen handbereik ligt, is het de gemakkelijkste oplossing.
Het plaatje op de rechthoek frame van MD geplakt.
De bloem is van Crealies, de takjesswirls van Joy! crafts en de vlindertjes zijn van MD.
Het tekstlabel heb ik uit het papier geknipt.
Verder wat parels, strik met charm en veertjes gebruikt.

Deze kaart wil ik mee laten doen bij de challenges:
* Dutch Card Lovers: kleurenschema
* We love vintage challenge: alles mag
* Just a note: fotokaart
* Ge-We hobby: voorjaarskaart

46 opmerkingen:

  1. joh die vitamine D zal je goed doen ,manlief had ook een tekort en met een hele goede stootkuur bij drogist vandaan ( lijken net levertraan capsules) is hij zich al beter gaan voelen en misschien nog een tip? een zonnebank? dat wil ook een beetje mee helpen vitamine d komt vaak door zonneschijn te kort zei onze huisarts , half nederland heeft tekort momenteel hoorde ik vind je het gek met dit weer?
    je kaartje is schitterend geworden meid , hoop dat je je snel beter gaat voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je meedoet aan onze challenge Tineke, je kaartje heeft een hele lieve uitstraling, mooi papier en een mooie opmaak, kortom een echt vintagekaartje!
    veel succes en groetjes,
    Janet
    (WLVC)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das freut mich, dass jetzt vielleicht die Ursache für dein Problem gefunden ist. Nat ürlich nur die Vitamine alleine, sind nicht genug.Viel frische Luft und Bewegung im Sonnenlicht ist so wichtig.
    In Holland habt ihr auch so wenig Sonne gehabt.
    Deine Karte ist wieder wunderbar, sie gefällt mir sehr.
    Liebe Grüsse, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie immer, deine Karte ist wiedermal ein Traum
    lg gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tineke,
    Wel heel mooi natuurlijk dat er niets ernstigs uit de bloedonderzoeken zijn gekomen en oh wat zou het geweldig zijn als het met vit.D op te lossen is..je heby een prachtig Vintage kaartje gemaakt...leuk dat je mee doet met onze Challenge..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende vintagekaart weer Tineke. Erg mooi geworden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, Tineke, dat zou toch wat zijn...vitamine D! Klinkt zo simpel en wat zou het mooi zijn dat het zoiets is...wordt vervolgt... Schitterend kaartje weer hoor, het is niet vervelend om naar kaarten met dit papier te kijken, het is zo mooi! En jij hebt alles weer mooi bij elkaar verwerkt tot een prachtig geheel!

    Lieve groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is altijd fijn als je de oorzaak van iets weet, en dat je,je niet onnodig grote zorgen hoef te maken!
    En vit. D tekort, kan worden aangevuld, desnoods lekker in het zonnetje freubelen, maar dan moet ie wel schijnen!!!! Je kaart is erg leuk geworden en wat een mooi papier hè.
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een super mooi vintage kaartje tineke met prachtige uitstraling en kleuren.
    de bloemen zijn super mooi en leuk dat je mee doet met onze 1e challenge.
    groetjes An

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het allemaal nog zo moeizaam gaat Tineke, maar hopen dat het snel opknapt met die Vit.D.
    Gelukkig heb je wel een prachtige kaart kunnen maken voor onze 1e challenge en ik weet zeker dat we jou vaker terug gaan zien want dit is toch wel jouw ding denk ik.
    Lieve groetjes, Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks alles heb je een prachtige kaart gemaakt!! Dank je wel! Veel sterkte met alles en ik hoop dat je snel weer opkrabbelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed dat er tenminste iets is gevonden, en vitamine D slikken is altijd goed in de wintermaanden, en nu maar wachten op die felbegeerde zon.
    Je kaart is schitterend, het mooie papier ligt hier ook al een poosje te lonken......groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaart.
    Vervellend is dat als je vitamine d te kort komt dat heeft me moeder ook gehad en dan is het zonnetje het beste medicijn, maar nu eerst maar hopen dat het zonnetje meer gaat schijnen.

    Veel liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en nu maar hopen dat je je snel beter gaat voelen met de vitamine D tabletten, je hebt weer een prachtige kaart gemaakt.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vitamine D te kort daar kan je je o zo rot door voelen. Ik hoop dat het gaat helpen.
    Je kaart is prachtig geworden.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dag Tineke, wat een mooi kaartje heb je weer gemaakt! en dat terwijl je zo weinig energie hebt..
    groeten els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele mooie kaart.
    Ik hoop dat je je snel beter voelt!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn Tineke, dat je gisteren je eigen goed voelde om een kaartje te maken, nu kunnen we er van genieten.
    't Is te hopen dat het tekort aan vit. D de boosdoener is, dan weet je in ieder geval wat je er aan moet doen, en hopelijk ga je je snel weer beter voelen.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ja, je kaartje is natuurlijk weer heel mooi.

    Gr. Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hallo Tineke,

    Prachtige kaart heb je gemaakt.
    En hoop voor je dat als het tekort aan vitamine D weer goed is, dat het allemaal weer beter gaat met je.

    Groetjes en hopelijk een fijn weekend.

    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is je kaart weer prachtig zeg!
    Ik hoop dat vitamine D voldoende voor je is, dat je weer snel opknapt.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. schitterend kaartje heb je gemaakt, mooi papier.
    Fijn dat er geen bijzondere dingen tevoorschijn zijn gekomen. En ik denk dat heel nederland wel vit.D kan gebruiken, ik hoop voor je dat de tabletten helpen en dat je snel weer beter zal voelen
    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is dit een schitterende kaart Tineke.
    Ja heb het ook gehoord van Jannie,har dochter loopt al zo lang,een jonge meid en dan zo lusteloos en moe.
    Het kan bij jou ook zo zijn.
    Laten ze maar is heel goed door de molen halen.
    vit D tekort kan het heel goed zijn,en daar zijn medicijnen voor.
    Hoop echt dat je heel gauw mag opknappen.
    Ik weet het zelf wat moeheid is,alles gaat gewoon uit je lichaam.
    Bij mij komt het door de MS.te laat ontdekt,10jaar lang zit tussen je oren.
    En naar 10jaar eindelijk toch MS was het voor mij te laat.
    Ik moet elke middag naar bed,zo moe,en dan toch niet kunnen slapen.
    Lieverd heel veel sterkte en kracht.

    Liefs knuf Riet.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh stel je eens voor dat het inderdaad aan een tekort vitamine D ligt, hoe fijn zal dat zijn, want dan weet je dat het waarschijnlijk opgelost kan worden door dat te gaan slikken. Ik hoop het echt voor je dat je snel weer meer energie zult krijgen en weer beter gaat slapen. Je kaartje is weer supermooi, een beauty.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig kaartje Tineke
    hopelijk helpt de Vit D

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Tineke

    Je kaartje is weer schitterend met alles erop en eraan.
    Bedankt nog voor je lieve berichtje.
    Hopelijk helpen de vitamine D en krijg je je energie weer snel terug.
    Vorig jaar zat ik ook aan de vitamine D en nu heb ik het ook weer nodig.
    Nu ook nog hopen op veel zon want dat helpt ook.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik hoop dat je snel weer opknapt Tineke,je kaart is heel mooi geworden.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O hopelijk lukt het met gewoon Vitaminen D te slikken en is dat de oorzaak van alle problemen, laten we hopen dat het snel helpt en je weer fit bent.
    Je kaart is weer prachtig, zulk mooi papier in prachtige kleuren, je hebt een schitterende kaart gemaakt.
    Beterschap, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha Tineke,hopelijk is dit de oplossing voor je,in ieder geval
    niets ernstigs.Dat zal best een opluchting zijn voor je.Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt!!
    Geweldig mooi papier is dit,en een mooie kleuren combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige vintagekaart, ik hoop dat het nu snel beter met je gaat.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een mooie kaart Tineke, lief van kleur prachtig.
    Ja vit D kan een hoop met je lijf doen ik tob al twee jaar met een veel te hoog te kort maar met de tabletjes vit D ga je je vast weer wat fitter voelen.

    Lieve groetjes Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Tineke,
    Fijn dat het een beetje beter gaat, laten we hopen dat het aan het vit. D tekort ligt. Het wordt ook zo tijd dat de zon weer lekker gaat schijnen. Ook een lekkere wandeling in de zon doet wonderen hoor, als je maar in de buitenlucht bent!
    Je creaties zijn er gelukkig niet minder om, het zijn weer bjoeties! (ook die van je post hieronder)
    Fijn weekend en groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een prachtige kaart.
    Hoop voor je dat de vitamine D de oplossing is en je je eindelijk wat beter gaat voelen.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat prachtig Tineke. Dit papier is prachtig, mooie kleur. Je bloem is echt super. Het is een schatje. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Tineke,

    Nou in ieder geval een opluchting dat er niks "engs" uit het onderzoek is gekomen. Nu maar hopen dat je wat aan de vitamine D hebt.

    Je kaart is schitterend! Heel mooi in deze zachte kleur blauw en wat een mooie afbeelding!

    Fijn weekend!

    Liefs,
    wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige kaart is het weer geworden,
    Nou maar hopen dat je inderdaad weer snel gaat opknappen.

    fijn weekend,

    groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een schitterende kaart! Leuke afbeelding en mooi papier heb je gebruikt. Die vitamine D gaat je absoluut helpen hoor! Zeker weten...

    Gr Antoinette
    http://antoinettecreacards.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat zou zeker wel eens de oorzaak kunnen zijn! Hoop dat de vit.D helpt!
    En wat een supermooie kaart toch weer, dat lila staat zo mooi ook bij de andere zachte tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Tineke, snel opknappen hoor, want we genieten van jouw mooie vintage kaartjes, bedankt voor het meedoen, hij is prachtig.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  40. prachtige creaties Tineke en beterschap!
    liefs Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik hoop dat je baat hebt bij de extra vitamine d Tineke. Zoals zovelen heb ik er vorig jaar ook een tekort aan gehad en ook shots van de ha gekregen.Het heeft mij wel geholpen om me wat beter te voelen.Ik vind je kaart prachtig, zoals je kaartjes altijd erg mooi zijn. Wat een mijlpaal weer , Hilary haar eerste rijles. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prachtig kaartje heb je ondanks alles weer gemaakt, prachtig!!!
    Zou mij niet verbazen als het vit.D tekort de boosdoeners is. Bij een kennisje dachten ze aan een postnatale depressie en dat bleek uiteindelijk ook aan vit.D tekort te liggen. Met pilletjes was ze zo weer de oude:)
    Heel veel sterkte, groetjes, Cornelie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Tineke,

    Fijn dat je een goede dag had en deze prachtige kaart hebt kunnen maken.
    Ik leef hier met je mee hoor. Ben zelf al 14 jaar extreem moe na de ziekte van Pfeiffer te hebben gehad. Ben daarna nooit meer de oude geworden. Morgen weer maar eens een keer naar de dokter. Inmiddels hebben we een andere dokter en wie weet kunnen zij hier iets mee. Heb zelfs geen puf meer om te knutselen. Ten minste als ik ook weer een goede dag heb dan lukt het wel weer ;-) We blijven positief!!!
    Leuk dat je ook met deze kaart meedoet met de challenge op mijn blog.

    Liefs,
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Tineke, ik ben onder controle bij de ass van de huisarts en zij vertelde mij dat een ieder die 50 gepasseert is vit d moet slikken eerlijk gezegd ik slik er 4 per dag merk ik weinig verschil, om te slapen heb ik melamatonine tabletjes aangeschaft daardoor slaap ik beter ook als ik mijn bed voorverwarm slaap ik beter ik word zelf niet warm.
    Je kaartje is net als je andere kaarten weer erg mooi
    Groetjes van Joke Mulder

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een prachtige kaart !

    en snel weer opknappen hoor !

    Bedankt voor het meedoen met onze challenge op GE-WE Hobbychallenge.

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen