dinsdag 16 mei 2017

Genieten...op moederdag

Alle jaren dat onze dochter Jacqueline moeder is, heb ik wat voor moederdag gemaakt wat kleindochter Martine aan haar mama kon geven.
Vorig jaar had ik tegen haar gezegd dat het het laatste jaar was en dat ik het volgend jaar (dit jaar dus) aan de juf over zou laten.
Zo dacht ik er nog steeds over...tot vorige week. Ik bedacht dat ik het niet eerlijk tegenover kleinzoon Guido vond.
Dus ik ben maar eens gaan verzinnen wat ik nu eens kon maken. En het werd een shadowbox in een beetje Mixed Media stijl met scrappen.


De MDF shadowbox 3 van Dutch Doobadoo verfde ik eerst met de zwarte gesso. Daarna bewerkte ik het met Inka gold zilver tot een zilveren metallic look.
Diverse foto's op maat gemaakt en erachter geplakt. 
Ook wat teksten gestempeld en de namen van de kleinkinderen met de label letters van Tim Holtz erbij gezet op designpapier "Paris Flea Market" van Pion Design.
Verder opgepimpt met wat bloemen, hartjes en chipboard teksten die ik bewerkt heb met crackle paint van Tim Holtz.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Creatables: LR0388 Flower doily, LR0398 Build-a-rose
Clear stamps: PL1506 Project NL - Gezin, PL1508 Project NL - Individu
Chipboard: PL3501 Project NL - Thuis, PL3502 Project NL - Gezin
Plakparels: JU0953 Light & dark silver


Traditiegetrouw wilde ik foto's maken maar pfff... dat was een hele happening zo samen... 
Guido vond uiteraard het folie zo heerlijk knisperen tot ergernis van Martine. Want hij mocht het niet kapot maken.... Hoe ik ook zei dat zij dat ook deed toen ze klein was...hij mocht er gewoon niet meer aanzitten!!! Ze hield het wel alleen vast...


Martine vertelde hier ff tegen Guido dat zij het wel vasthield en zijn rammelaar moest in zijn andere handje....


Toch wel lief samen 😍😍

11 opmerkingen:

  1. What a lovely couply of grandchidren you have. A beautiful prensent you have make. You so many beautiful cards and many others thing. Thanks for
    yours inspiration.
    From Denmark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rijkdom hè die schatjes!
    Het is je weer gelukt iets prachtigs te verzinnen voor hun mama.
    Geweldig!!

    Groetjes Meinsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk is het bord gemaakt Tineke!!
    Schitterend met de foto,s het zijn schatjes!!
    Wat worden ze groot ,het gaat zo hart,jammer hoor.
    Maar deze leeftijd is ook heel gezellig .
    Wat een klus om alles op maat te snijden.
    Het ziet er perfect uit zo als altijd.
    Ik had het gezicht wel willen zien van Jaqueline.
    Dit krijgt vast een ere plaats in de kamer!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh....kijk nou weer eens...Oma's trots en ja ... wat je voor de één doet...hihi
    Super schattig heb je dit gemaakt Tineke!!! Grote zus weet al hoe het hoort hè, je hebt vast erg gelachen met het maken van de foto's! Jacqueline boft met jou als creatieve Moeder ... knap hoe je het weer verzint! Super gedaan! en het is een mooi span, zo met elkaar.
    liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige creatie heb je weer verzonnen én gemaakt natuurlijk.
    Dat zal wel in de smaak vallen bij Jacqueline. Leuke foto's van je prachtige kleinkinderen.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer wat moois gemaakt en wat een lieverdjes geniet er maar van groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer wat moois gemaakt en wat een lieverdjes geniet er maar van groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi Tineke!!
    Ook je Klein kinderen zijn super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je toch een lieve oma, dat je nu vanwege Guido toch weer iets gemaakt hebt. En zo mooi!
    Die blik bij Guido vind ik ook wel grappig, alsof hij echt denkt, "nou waar bemoeit Martine zich mee" :-D
    Lieve kindjes hoor!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig kado heb je gemaakt en wat een prachtige kleinkinderen heb je! Guido heeft zit er zo lief bij en Martine is echt een grote zus! Je zult wel apetrots zijn op die twee. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze prachtige creatie zag ik natuurlijk al op Facebook maar wat is die leuk met ook de teksten erbij.
    Zie die twee nou zitten wat een leuk knap stel kleinkinderen heb je!
    Martine ziet er echt uit als een dametje die weet wat ze wil en Guido kijkt met een blik van...wat doe ik nu fout?
    Haha
    Erg mooi zo'n Moederdagscadeau voor je schoondochter
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen