maandag 15 mei 2017

Schip ahoy

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik pas voor de Mixed Media challenge bij Dutch Doobadoo voor het eerst iets in deze stijl maakte?
De 2e challenge is gestart en ik heb me gewaagd aan een 2e creatie. Deze maand is de uitdaging in de kleuren blauw met zilver en mask bubbles. 


Al vind ik het nog moeilijk om te bepalen wat wel en niet kan, ben ik wel blij met deze creatie. Ik ben dus wel erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Bij blauw/zilver moest ik direct aan de zee denken dus het werd een maritieme kaart.


Ik ben begonnen om shape art Frames vierkant ornament over te tekenen op blauw en 2x op wit karton en uitgeknipt.
De kleinste witte heb ik eerst op kleur gebracht met distress inkt Stormy Sky. Daarna met de bubbles mask eroverheen met distress inkt Chipped Sapphire en Pumice Stone. 
Op een stukje wit papier eerst het schip gestempeld met distress inkt Chipped Sapphire en nogmaals op maskeer papier. De laatste uitgeknipt en op het schip geplakt. Nu heb ik met de transparante structuurverf de bubbles aangebracht. 
Nadat het droog was, heb ik de ondergrond weer met distress inkt Stormy Sky op kleur gebracht. Het leuke van de transparante structuurverf is dat het geen kleur aanneemt en het blijft dus wit. 
De patrijspoort heb ik uit metallic antraciet gestanst en in zilver gemaakt door Inka gold. Bovenop rust een kokmeeuw.
Een stuk visnet heb ik bewerkt met de witte gesso en hierop witte koraalmos, een kokmeeuw, een blauw stuurrad die bewerkt is met Inka gold platina en een zwart anker die bewerkt is met Inka gold zilver geplakt. 
Op het stuurrad en patrijspoort heb ik nog stoere plakparels geplakt.
Met Versamark inkt en embossingpoeder metallic zilver heb ik de tekst bovenaan gestempeld. Verder aan de zijkant coördinaten gestempeld met distress inkt Chipped Sapphire.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Craftables: CR1279 Tiny's ocean set, CR1406 Coral
Creatables: LR0232 Anker, LR0417 Porthole
Clear stamp: EC0144 Eline's Beach House
Plakparel: JU0955 Metal
 
Doe je ook gezellig mee met deze challenge?
Je kunt meedoen tot 15 juni en plaats een foto in onze Dutch Doobadoo Mixed Media groep op Facebook. Als je geen Facebook hebt, kin je een foto en je naam mailen naar joyce@dutchdoobadoo.nl
Er is natuurlijk weer een leuk prijzenpakket te winnen!!!

5 opmerkingen:

  1. Je bent ook van alle markten thuis Tineke en er dan ook nog een mooie sfeervolle kaart van te maken! Heel mooi die stoere accenten erop en ook zo mooi bewerkt!!!
    Ik las dat je geen DT werk meer doet bij MDD! Ik denk dat je iets minder hooi op je vork wilt hebben??? Maar we blijven je zeker heel veel tegenkomen!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig kaartje, Tineke.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kaart is schitterend Tineke!!
    Wat heb je dat mooi gedaan de bubbels.
    Het gaat je goed af hoor,super gaaf is het.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind hem super leuk gedaan zo met de bubbels
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen