zaterdag 4 januari 2020

You are a star

Half december vroeg een schoonzus aan me of ik een kaart had voor een 15-jarig meisje. Haar nichtje moest een zware rugoperatie ondergaan en is zo fan van mijn kaarten.
De voorraad hiervoor was op en ik had 1 dag de tijd om wat te maken. Gelukkig had ik wel een idee en het was precies op tijd klaar.
Helaas werden ze een uur voordat het meisje met haar ouders naar het ziekenhuis zouden gaan, gebeld dat de operatie niet doorging omdat er zoveel opnames waren.
De operatie is nu tot half januari uitgesteld. Omdat mijn schoonzus voor haarzelf naar het EMC moest, had ze de kaart al op de afdeling gebracht.
Vanuit het ziekenhuis hebben ze de kaart wel direct doorgestuurd naar het meisje thuis. Het meisje was er superblij mee.


Omdat ik de gymp echt superleuk vind voor jongeren, heb ik deze in een meisjesuitvoering gemaakt.
De mal heb ik overgetekend op donkerblauw cardstock  en de binnendelen op Denim & Girls van Maja Design.
Alle randen van het designpapier zijn bewerkt met een paper distresser.
In de schoen zijn eyelets geslagen en daar lint als schoenveter door geregen en gestrikt over de tong van de gymp.
Een afbeelding uit het designpapier gesneden en er een mooie bloementoef bijgemaakt. Ertussen zit nog een banner geschoven die uit de onderrand van het designpapier gehaald is.

Marianne Design:
Creatables: LR0546 Anja's beautiful flower set
Craftables: CR1468 Doodle circle, CR1493 Open flower, CR1495 Sprigs
Enamel dot: PL4515 Snow & ice

Dutch Doobadoo: 
Card art Canvas shoe 470.713.750

6 opmerkingen:

  1. Hij is zeker heel leuk en gelukkig heeft ze hem toch al ontvangen. Maar dat is vervelend zeg dat de operatie is uitgesteld.
    Hopelijk mag de operatie goed gaan verlopen, klinkt ernstig.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart! Je bloementoef past perfect. Wauwie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk is je gymschoen kaart.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kaartje, Tineke.
    Fijn dat het kaartje toch nog aangekomen is.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een hele leuke kaart om te maken en om te ontvangen.
    Maar ik vraag me af maak je de kaart enkel of dubbel? En hoe zit het dan met de verwerking van het lint?
    Zelf heb ik het stencil al wel maar pieker me suf hoe ik hem moet gaan maken ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kaart maak ik dubbel.
      De sneaker tekende ik 2x over op wit fluweelpapier, 1x gewoon en 1x in spiegelbeeld. Op ca. 4 cm vanaf de bovenkant in de spiegelbeeld sneaker is een horizontale vouwlijn gerild. De bovenkanten van de schoenen zijn op elkaar geplakt zodat de schoen kan staan.
      Het lint rijg je door de gaatjes van de schoenen.
      Groetjes,
      Tineke

      Verwijderen