zaterdag 26 maart 2011

Nog een triangelbox en een portemonnee

Vandaag hadden we 2 verjaardagen (onze dominee en een neef) en ook daar wilde ik iets voor maken. Aan de portemonnee was ik halverwege deze week al begonnen maar wilde ook nog wat voor de dominee maken. Uiteraard moest dit op het laatste moment nog gebeuren... ;)


Omdat ik dus een beetje in tijdnood kwam en het patroon van de triangelbox nog binnen handbereik lag, heb ik deze nog maar een keer gemaakt. Hiervoor het nieuwe papier ~Timepiece~ van Bo Bunny gebruikt.


Ook dit papier is uitermate geschikt voor herenkaarten en doosjes. Het heeft wel wat weg van de triangelbox van de post van gisteren. Maar vond dat zo leuk met de klokken dat ik bij deze ook uit dit bijpassende papier deze klokken geknipt heb.
De tekst is een stempel van Hero Arts. En ook hierin maar wat eitjes gestopt.

Voor de verjaardag van onze neef wat meer een broer/zwager is voor ons heb ik van de week deze portemonnee gemaakt. Hij wilde graag geld of een bon voor spullen voor zijn nieuwe tuin.


Ik heb voor de portemonnee hetzelfde papier gebruikt als de triangelbox hierboven. Alleen nu wat andere scrappapiertjes van deze serie. Het autoplaatje komt van een scrapvel van het heren Graphic 45.


Aan de linkerbinnenkant wat vakjes gemaakt en een paar labels met tabjes eraan. En rechts het knipje voor het kleine geld. Het geld heb ik in het grote vak achterin gedaan en in het knipje wat chocolade geldstukken.


Het patroon van deze portemonnee is van de club Scrapmutsen waar het deze maand het wedstrijdpatroon is. Voor de sluiting voorop en bij het knipje heb ik ronde klittenbandjes gebruikt.

20 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super mannelijk uit, Tineke! En natuurlijk gefeliciteerd met alle jarigen.
    Groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauuuuw Tineke wat is dit weer schitterend
    en het papier is erg gaf heb het van de week
    ook gekocht.

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben weg van je portemonnee tineke wat mooi gemaakt!!!!!!

    fijne zondag tineke!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wwwooowww wat mooi weer!!!! Ik heb dat papier toevallig ook vorige week gekregen!! Had een waardebon gewonnen van Simon says stamp en heb daar deze paperpad bij besteld, wat is ie mooi hè!!! Maar je hebt me wel op een leuk idee gebracht om te maken voor iemand!!! Ben bang dat ik je ga na-apen, hoop niet dat je dat erg vind..... Je portemonee is ook geweldig leuk!!!
    Fijne zondag!!
    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tineke,
    Wat mooi gemaakt zeg! Ik vind de portemonnee ook zo een leuk idee, heb je daar een patroon van of verzin je dat gewoon.
    Echt heel mooi.

    Fijne zondag verder.

    Gr. Tini

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook deze trianglebox ziet er prachtig uit en watr een gave portemonee, ik heb wel eens een dames modelletje gemaakt, dit heren model is ook super gaaf.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je triangelbox ziet er schitterend uit en je portemonnee is echt heel gaaf, heel leuk bedacht,

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer twee prachtige creaties! Je heren portemonnee vind ik echt helemaal geweldig!! Een hele leuke idee.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sodemieters zeg, je hebt weer 2 schitterende creaties gemaakt Tineke, ik vind ze echt onwijs gaaf en wat een mooi papier heb je erbij gebruikt zeg, superrrr !!!

    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stresserend he, zo op het laatste moment iets maken...
    Ik vind het helemaal geweldig mooi!!!
    Zo'n leuke portemonnee! Heb dit nog nooit gezien en ik vind het heel orgineel om aan een man te geven.
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die triangelboxjes maak je toch zo mooi en die portemonnee... geweldig!!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig wat je weer gemaakt heb! De portomonee vind ik helemaal supersssss.
    enneeee...gefeliciteerd met je jarigen;)
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Tineke,
    Wat een geweldig leuk patroon van de portomenee.
    Enig.
    ook het papier vind ik erg mooi, en zeker goed geschikt voor heren kaarten.
    Erg leuk om te gebruiken als geld\cadeaubon verpakking.
    Groetjes Noriko van www.norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet ersuper uit vooral die portemonnee.

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wowwww Tineke,wat heb je beiden prachtig gemaakt.
    mooi papier heb je gebruikt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Tineke

    Wat een mooie creaties heb je gemaakt.
    Super mooi hoor.

    Groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke cadeaux weer Tineke, super die trianglebox, heel mooi papier van Bo Bunny en ook je portmonnee vind ik heel mooi gemaakt, de mijne ligt er nog steeds, geen tijd gehad.
    Groetjes van José

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer leuke cadeautjes gemaakt, Tineke,je creaties zien er goed uit. Groetjes frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooo wat ziet dat er weer prachtig uit Tineke!
    groetjes Tiets

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Léuke creaties Tineke en oooh, de
    portemonnee is super gaaf zeg.
    De triangel box had ik laatst ook gemaakt
    maar door de (zware ?) eitjes ging ie onderaan
    helemaal openstaan dat was wel even balen.
    Zal het nog eens uitproberen met lichte chocolaatjes want het is idd gauw gemaakt en leuk om te geven.
    Groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen