zaterdag 8 december 2012

Kadootjes voor Hilary

Gelukkig is de sneeuwboel van gisteren weer redelijk weg. ´k Ben blij dat ik niet de enige ben die er niet van hou...
Vandaag geen winterkaart maar kadootjes voor Hilary want ze is vandaag jarig!!! 
Ze is 18 geworden, officieel is ze nu volwassen ;-)
Pfff...wat vond ik het moeilijk om voor haar iets te maken. Ik wilde iets maken wat ik nog niet eerder gemaakt had én ook vind ik het dan leuk als het in haar kamer past.
Maar ik ben eruit gekomen... en ze was er gelukkig ook helemaal weg van dus m'n missie is geslaagd!

Als 1e maakte ik dit mokje voor d'r. 
Ze heeft sinds de herfstvakantie een andere kamer in de kleuren taupe met wit dus heb ik de papiertjes van Maja Design ervoor gebruikt.
De bloemetjes zijn de nieuwste van Noor! Design (van de sint gekregen) en de takjesswirl is van Cheery Lynn.
Hilary is dol op witte chocola en ook op stracciatella. Nu zag ik pas dat er van Droste een combinatie is van die 2 dus nam ik het alvast maar mee. Zoiets komt altijd van pas ;)
Het patroon van het mokje heb ik hier gevonden.

Ook heb ik nog een soort schilderijtje gemaakt.
Het idee heb ik ooit eens op een blog gezien maar 'k weet alleen niet meer waar. Wel heb ik er zelf mijn eigen draai aan gegeven.
Het is gemaakt van een houten appelprikker voor de vogeltjes. Eerst heb ik het geschuurd en met gesso geverfd en daarna nog 2x met acrylverf.
Eerst heb ik het bolletjeslint bovenaan gedaan. Daarna een tak van Memory Box gestanst en alle blaadjes nog eens en opgeplakt. Kleine bloemetjes geponst en de tak ermee versierd.
De boom van Marianne Design 2x gestanst en van de bruine boom de blaadjes eraf gesneden. 
Vogelhuisjes in de tak en boom gehangen en wat vogeltjes hier en daar neergezet.
Ook nog wat vlindertjes laten fladderen die ik uit het papier van Pion geknipt.
Het achterste grasrandje is gemaakt met de ijspegelrand van MD. De voorste border is van Memory Box (ook van de sint) en hier heb ik de tulpjes en de andere bloemetjes nog eens gestanst, uitgeknipt en opgeplakt.
Een schattige Tilda ingekleurd en uitgeknipt. Ze heeft al een bloem uit de border geplukt om 'em aan iemand weg te geven. Op de bloem en het ruche van haar jurk heb ik wat stickles gedaan.
Als laatste een papiertje van Pion Design achter het open hart gedaan. De tekst: "Home is where my heart is", vond ik wel leuk hiervoor. Deze is van My Favorite Things. Het was wel ff passen en meten om de tekst er goed op te krijgen maar 't is goed gekomen.

Sorry, als je geen bezoekje van me hebt gekregen op je blog maar vanmiddag en vanavond vieren we de verjaardag van Hilary en nog van Goris.
Vanmorgen ben ik druk bezig met de was en de hapjes klaar te maken. Vooral de gevulde eieren mogen hier niet ontbreken. Volgens verschillende van de familie zijn deze het allerlekkerste ;)
Het is een zelfverzonnen "recept" van me. Als jullie interesse hebben in het recept, wil ik het geheim wel onthullen.



35 opmerkingen:

  1. Hallo Tineke,

    Gefeliciteerd met je dochter en een fijne verjaardag.
    En wat een prachtige mok en schilderij heb je gemaakt.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GEFELICITEERD Tineke met Hilary haar verjaardag en wauw wat 2 schitterende kadootjes heb je gemaakt, super!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke wat een leuke dingen heb je gemaakt, gefeliciteerd met je dochter en het recept van de gevulde eieren wil ik graag van je hebben,ben benieuwd
    groetjes en een fijne dag

    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergaaf Tineke, twee prachtige cadeaus heb je voor je dochter gemaakt!! Goh, wat ben jij ook supercreatief, het ziet er zo mooi uit! Speciaal hé, 18 jaar. Maar ook, waar blijft de tijd... Geniet van deze dag Tineke en natuurlijk jullie allemaal van harte gefeliciteerd met deze mooie dag!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tineke,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter..alweer 18 jaar, de tijd gaat snel..
    Ik vind het vogelhuisje helemaal super, echt...WOW... en de leuke mok met lekkers is ook prachtig..
    Geniet van het feest vandaag, fijn weekend..


    Liefs en groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en natuurlijk Hilary van harte met je 18e!!
    Je mok is prachtig gelukt en ook je vogelhuisje schilderij is super.
    Enne.......graag zelfs een recept voor gevulde eieren komt altijd van pas.
    groetjes en een hele fijne dag toegewenst, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Tineke met Hillary! Je hebt twee prachtige dingen gemaakt!
    FIjn weekend.
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tineke,
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
    18 is al een hele leeftijd vind je niet?
    En wat heb je weer mooie dingen voor haar gemaakt, echt schitterend.
    Hillary en ik zijn dus op dezelfde dag jarig, alleen ben ik "iets" eerder geboren ;-)
    Liefs, Doutzen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee prachtige cadeaus heb je gemaakt Tineke!!!

    groetjes Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met je
    dochter en alweer 18 het gaat snel hoor. Wat een mooie creaties heb je
    voor haar gemaakt snap dat ze het
    mooi vond
    Een hele fijne dag

    gr hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw!! Wat een mooie creaties.
    Je hebt een hele mooie stijl.
    Ik kom graag even een kijkje bij je nemen. Ik heb niet altijd tijd om te reageren maar kom regelmatig even bij je langs.

    Liefs, Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige dingen heb je gemaakt voor je jarige dochter
    Tineke, kan begrijpen dat ze daar blij mee is .Hartelijk gefeliciteerd
    Hilary en ook de fam. wat heb je toch
    een vinding rijke moeder!!!!Een fijne
    dag hoor. Tineke ik wil ook graag het
    recept van je hebben.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met Hilary.
    Wat heb je mooie dingen gemaakt zeg. Prachtig.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met de verjaardag van Je Dochter.
    Wat een prachtige cadeaus heb Je voor Haar gemaakt.
    Echt schitterend.
    Een hele fijne verjaardag verder.
    En verder een heel fijn weekend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met de verjaardag van Hillery.
    Wat heb je prachtige kadootjes voor haar gemaakt zeg.
    Leuk in de kleuren van haar kamer.

    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige creaties en gefeliciteerd met je dochter.
    fijne dag
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super gift! So happy to see other crafters using my templates - I love to see what other people make with them. Happy birthday to your daughter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allereerst van harte gefeliciteerd!!!
    Echt supermooie kadootjes heb je gemaakt, ik heb er weer van genoten.

    Gezellige avond!

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefekiciteerd met de verjaardag van je dochter Hilary....en 18 is een speciale leeftijd Tineke...
    je heb 2 prachtige decoraties voor haar gemaakt , zal vast heel erg leuk staan op haar kamer...
    En ja ik heb ook wel interesse in het recept van jouw gevulde eitjes....
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met Hilary, wat gaat de tijd snel he!
    Je hebt weer prachtige creatie,s gemaakt ....super
    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. van harte gefeliciteerd Tineke, prachtige cadeautjes heb je voor Hillary gemaakt, ik kan me indenken dat ze er helemaal blij mee is.
    dat recept voor de gevulde eitjes daar heb ik wel intrese in, vind het altijd leuk om wat nieuws uit te proberen.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Tineke
    van Harte Gefeliciteerd met Hillary's verjaardag, wat een prachtige creaties heb je voor haar gemaakt.

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je dochter!!!! Wat heb je mooie creaties voor haar gemaakt, prachtig!!!!
    Kom maar op met dat recept voor de gevulde eieren hoor, Bas is morgen jarig en we hebben het gister al gevierd dus daar kan ik het niet meer voor gebruiken maar voor een volgende keer komt het altijd van pas, ben gek op gevulde eitjes!!!!
    Fijn weekend!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    En wat heb je weer schitterende creaties gemaakt.
    Ik kan goed begrijpen dat ze heel blij was met deze cadeautjes.

    groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd met je dochter.
    Jullie zullen nu wel aan die heerlijke hapjes van jou zitten te genieten.
    Wat een schitterende creaties heb je gemaakt voor haar.
    Ben er helemaal weg van.

    Een goede zondag.
    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel hartelijk gefeliciteerd Tineke en wauw......je kadootjes mogen er zijn hoor. Wat een bjoeties!
    Ik hoop dat jullie een plezierige tijd met elkaar hebben gehad vandaag en ik wens je ook nog een hele fijne zondag!
    Liefs Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Eerst nog proficiat met de verjaardag van Hillary!
    Wat heb je weer een geweldige cadeautjes voor haar gemaakt! Hier zal ze zeker blij mee zijn geweest!
    Hoop dat jullie een gezellige avond hebben gehad!

    En ik hou ook niet van dit weer en sneeuw maar het is hier wel super mooi!! Gisteren minsten 20 cm gevallen en ligt er nog steeds!
    Vanmiddag prachtige foto's gemaakt op de hei!
    fijne zondag en groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Alsnog gefeliciteerd met Hilary en Goris.
    Wat heb je weer prachtige creaties gemaakt zeg !

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Van harte met je jarige dochter! Je hebt haar goed verwend met je prachtige creaties, ik begrijp dat ze er weg van is. Veel plezier met de feestelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WOW, bin total begeistert von dieser schönen Arbeit
    lg Gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldige creaties en leuke ideeen!
    Echt super mooi leuk gedaan hoor..

    Lieve groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Sorry Tineke voor de late reactie. We hebben het hele weekend Rebecca's 21e verjaardag gevierd. Jij gefeliciteerd met Hillary. Wat een ontzettend leuke cadeautjes heb je voor haar gemaakt. Niet zo gek dat ze er blij mee is. Groetjes, mienokje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Tineke,
    Wat een schattig huisje is het geworden zeg! Wat een werk heb je daar aan gehad, is je kraamkado al klaar? Want dat gaat nu echt opschieten! Ik heb wat besteld hoor, ik krijg het als het goed is vandaag, ik zal gelijk wat voor je stanzen in wit en creme?
    Fijne dag (poets)verder, dat is bij mij altijd op maandag, en het is echt nodig bij mij!
    Gr.Tini

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nog gefeliciteerd met je dochter!!!
    Wat een geweldige creaties heb je gemaakt, prachtig!!

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen