donderdag 8 december 2016

Tijd voor taart

Sorry dat ik weinig aanwezig ben in blogland. Maar ik ben druk bezig om de laatste dingen voor de kraammand te maken. 
Als de baby soms eerder komt dan verwacht, wil ik alles wel af hebben. 
Wil je nog meedoen met de geboortecandy? Schrijf dan een reactie onder het bovenstaand bericht. Het schiet al wel op....

Vandaag is Hilary, onze 2e dochter, jarig! Alweer 22 jaar!
Ze zei dat ik niks voor d'r hoefde te maken want ze woont nog thuis en haar kamer staat al vol... Maar ik kon het toch niet laten om iets te maken 😏
Ik maakte een schortje voor haar. Ze heeft een mooi servies gezien in de kleuren blauw met ecru en groen. Ik heb de kleuren van het schort erop aangepast.


Het schort maakte ik met Card art Schort van Dutch Doobadoo.
Als designpapier koos ik voor een oudere serie "Vintage Autumn Basic" van Maja Design. Langs de randen van het designpapier smeerde ik wat witte gesso van Dutch Doobadoo. 
Aan de bovenrand van de zakjes kwam een kantje.
Op het kleinste zakje stempelde ik een tekst met Versamark en witte embossingpoeder.
In de grote zak een set oven handschoenen en een lepel en garde. Op de zak een bloem met blaadjes.
Ik maakte gaatjes in het schort voor de bandjes in de hals en zijkanten.

Gebruikte materialen Marianne Design:
Craftable: CR1247 Kitchen set
Creatables: LR0388 Flower doily, LR0398 Build-a-rose
Clear stamp: PL1524 Project NL - Verjaardag

Dit schort wil ik mee laten doen bij:

13 opmerkingen:

  1. Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Tineke. Je hebt een heel leuk en fleurig keukenschort voor haar gemaakt. De keukenspulletjes staan er top bij en ik vind het zo leuk dat je ook echte linten hebt gebruikt en kant langs de zakken. Ziet er feestelijk uit en leuk om iets anders tussen alle kerstkaarten te zien ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tineke hartelijk gefeliciteerd met Hilary!
    Het schortje wat je hebt gemaakt is super mooi.
    Heel mooi is ook het papier met de roosjes.
    Dat zal Hilary ook wel prachtig vinden.
    een fijne dag met elkaar.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk schort Tineke. Prachtige details!
    En van harte gefeliciteerd met je dochter.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tineke wat een enig schort voor je jarige dochter! Supermooi gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je druk bent! Geeft niets. Nog bedankt voor je mooie snoezige kaart. Viel heel goed in de smaak. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter tineke, en wat heb je een leuk bloemenschortje voor haar gemaakt...en leuke toepasselijke accentjes in het schortenzakje ....Heel gaaf gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter en erg leuk dat schort wat je voor haar hebt gemaakt! Succes met de kraammand, spannend hoor nu het bijna zover is! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo tineke

    zoals altijd weer een leuke creatie
    maar wat ik persoonlijk heel jammer
    vind dat elke kaart mee doet aan
    een challence of meestal meerdere
    waarom niet gewoon een kaart
    maken , laten zien hier maar
    er verder niks mee doen
    dat begrijp ik niet zo goed
    groet anneke

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Gefeliciteerd met je dochter,
    mooi schort heb je voor haar gemaakt,
    toffe kleuren ☺
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Hert-rendier-ree}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk schort nog gefeliciteerd met je dochter en nu maar afwachten op de geboorte spannend groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Ook dit schortje heb je weer bijzonder mooi gemaakt. Prachtige kleuren en heel mooi uitgewerkt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter.
    Haar kado is weer heel mooi gemaakt. Ik ben benieuwd wat voor moois je allemaal voor de kraammand maakt. Maar dat laat je vast nog wel zien binnenkort.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Such a cute card! So glad I got to see it.

    BeantwoordenVerwijderen