zaterdag 21 mei 2016

Verven

Vandaag iets heel anders dan een kaart of creatie van papier.
Jullie merkten wel dat ik even niet actief was met bloggen. Maar ik was druk bezig. Eerst met opdrachten en daarna in huis.
Goris had ook 1,5 week vrij en deze tijd zijn we heel actief geweest met verven. Goris eerst met het verven van deuren en ramen in huis en ik begon met de meubels te verven. Later ging hij ook met de meubels verder.
Dit stond al langere tijd op mijn wensenlijstje maar ik durfde niet zo goed. Nu hadden we de knoop doorgehakt...en toch begonnen.
Als 1e begon ik met een tafeltje waar alleen het blad en de poten van geverfd hoefde. Wanneer dit mislukte, was het niet zo erg.
Dit kwam goed uit de verf...


De volgende dag zette ik de kwast op de salontafel.
Jullie willen niet weten hoeveel buikpijn ik had.... Stel dat dit niet goed uitpakte.... dan zit ik wel voor schut met een rare tafel.... :)


Pfff...de zenuwen gierden door mijn lijf toen ik de 1e streep verf op het onderstel zette... 
Maar het werd mooi!


Het tafelblad verfden we met donkerbruine verf.


De eettafel in dezelfde stijl als de salontafel.


Het leek Maurice ook wel leuk om wat te verven. Hij mocht beginnen met een side-table. 

Ik had gedacht om alles in die tijd af te krijgen maar dat viel vies tegen. Het is zo intensief werk! Het moet ook meerdere keren geverfd worden en tussendoor telkens drogen. En daarna nog een vernislaag.


De kast in de woonkamer is nog in oude staat maar ga ik binnenkort nog in de verf zetten. 
De salon- en eettafel waren trouwens in dezelfde stijl als de kast nu nog is...
We gebruikten krijtverf van Abbondanza in Old lace en Dark chocolate.
Ik ben echt blij met het resultaat tot nu toe.
Wat vinden jullie ervan?

19 opmerkingen:

  1. Hoi Tineke,
    het ziet er prachtig uit! je mag heel blij zijn met dit resultaat..ik ben benieuwd hoe de kast er uit gaat zien..
    groetjes,
    Ans
    p.s. je vraag over de knipvellen, het zijn nu dus alleen maar enkele plaatjes, 4 op vel, dus geen 3D..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden Tineke.
    En wat leuk we hebben dezelfde buffetkast.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat het spannend was, Tineke.
    Maar wow....wat ziet alles er weer tip top uit. Je hebt echt wel eer van je werk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het allemaal superleuk geworden. Inderdaad een hele klus, maar veel leuker als nieuwe meubels kopen. Je zult wel lekker zitten genieten van je nieuwe interieur. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tineke,
    Heel wat anders dan al die mooie kaarten maar ook echt super gedurfd en mooi gedaan!
    Het resultaat mag er zeker zijn hoor!
    Fijn weekend.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het ziet er tip top uit een hele onderneming maar het is prachtig gelukt sucses met de kast groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar kunnen jullie trots op zijn, ziet er super mooi uit!
    Succes met de kast, gaat jullie zeker lukken!
    Groetjes Meinsje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is alles mooi geworden Tineke!!
    Super gaaf ,het lijken wel nieuwe meubels.
    Het geeft ook veel voldoening.
    Sterkte met de buffet kast.
    Een goede zondag met je gezin.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een metamorfose, heel inspirerend! Succes met de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er prachtig uit!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zeg....wat knap gedaan en wat mooi geworden....supersssssssssss. Dat je dat durft....stoer hoor. Ik had het me wel voorgenomen bij onze vorige meubels maar durfde het toch niet aan....ben wel enorm benieuwd hoe die kast gaat worden....dat is nog een flinke klus denk ik. Succes ermee.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het prachtig geworden lijken net nieuwe meubels.
    Succes met de kast.
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig. Mooi zeg en wat krijgen je oude meubeltjes dan weer een hele nieuwe look hè.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi resultaat van jullie werk: heel ander effect toch hé zo! De buffetkast wordt nog een deftig werk, maar zo heb je alles weer mooi passend, en helemaal anders!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. PRACHTIG heb je dat gedaan Tineke....wat zijn je meubels mooi opgeknapt....heel eigentijds nu...prachtig in de kleurtjes....KNAP gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kan me voorstellen hoeveel werk het is, maar ik vind het heel mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Uit ervaring weet ik hoeveel werk het is. Maar jouw resultaat is echt supergaaf. Als je straks ook je kast af hebt kan je echt lekker genieten. En het geeft ook veel voldoening omdat je het zelf hebt gedaan.
    Nog even doorbijten.
    Fijne week!!!

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super mooi geworden hoor, je moet wel durven!! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen