donderdag 5 januari 2017

Sneeuw & ijspret

Eindelijk heb ik weer even tijd gehad om te freubelen, heerlijk. Mijn 1e kerstkaart van dit jaar is een feit!
Al sinds ik de nieuwe mallen van Dutch Doobadoo binnen kreeg, wist ik wat ik ermee ging maken. Alleen moest het even wachten omdat ik voor DT-opdrachten voor het Marianne Design blog en HobbyVision wat moest maken waar ik eind december aan de beurt was met de nieuwe materialen. 
Daarna was de iglo aan de beurt... alleen moest het wachten doordat Guido werd geboren en het met Jacqueline niet goed ging. 
Deze week is het hier weer in een gewoon ritme gekomen en kon ik gisteren met de iglo aan de slag.


Als basis ben ik begonnen om de Card art Iglo op wit karton te tekenen en alle ijsblokken op designpapier "Nordic Winter" en alles uitgeknipt. 
Langs de randen van de iglo en alle ijsblokken heb ik Eis Effekt van Viva Decor gesmeerd. nadat alles droog was, heb ik de ijsblokken met 3d kit verhoogd opgeplakt.
Moeder pinguïn trekt de slee waar één van de kleintjes op mag zitten. Het andere kleintje kijkt vanuit de deuropening toe. 
De familie pinguïn draagt warme mutsen, sjaals en wanten die ik uit paper bloc "Eline's Sweet star" heb gestanst.
Oeps....een ijsbeer komt aangeslopen.... Als dat maar goed gaat...
Bovenaan de iglo hulsttakken met klokken.
Op een ijsblok een tekst gestempeld.

Gebruikte materialen Marianne Design:
COL1370 Eline's Polar bear, COL1413 Eline's snowman (muts, sjaal en wanten), COL1415 Eline's sleigh and flow, COL1416 Eline's Penguin
Craftables: CR1343 Christmas bells
Creatables: LR0136 Dennenboom, LR0378 Spar, LR0440 Knitted hat & mittens (pompom op de mutsen)
Paper blocs: PK9128 Nordic Winter, PB7051 Eline's Sweet star
Clear stamp: PL1517 Project NL - Winter
Plakparel: JU0937 light pink & pink

Deze kaart wil ik mee laten doen bij:

31 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig winters tafereeltje, Tineke. Erg mooi gedaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en zeker een heel vrolijk en gezellig tafereeltje.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleukkk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dit is wel heel gaaf !

    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende kaart Tineke!! Top!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er prachtig uit, leuk zoals je alles gecombineerd hebt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend en cool kaart!!
    Dat heb je mooi gedaan Tineke!!

    Grt van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een mooie winterkaart super gemaakt !
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supermooi gemaakte iglo
    en wat grappig om de pinguin handschoenen aan te doen!
    Schitterend!
    groetjes
    nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woooow dat is een schitterende creatie Tineke .wat een super schattige iglo en zeker die schattige pinguinekes...zijn geweldig leuk erbij...
    bedankt voor het meedoen bij 52 WTC

    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig mooie kaart Tineke!!
    Wat leuk de ijs schotsen met Eis effect.
    Ziet er heel gezellig uit allemaal!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie iglo is het geworden Tineke, wat heb je alles weer mooi op elkaar afgestemd , bedankt voor het mee doen bij 52 WTC. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf, die iglo. Erg leuk.
    Fijn dat de rust is weergekeerd, ook bij je dochter en haar gezin.
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw wat een mooie leuke winterse creatie Tineke. Die iglo heb je echt heel gaaf gemaakt met die "ruwe" ijsblokken. Een heel mooi tafereeltje om lekker naar te kijken en warm binnen van te genieten hihi.
    Dank je voor je deelname aan de eerste challenge van 2017 bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Tineke wat een enige iglo! En wat leuk met alle dieren erbij. Weer top gemaakt. Lekker om weer even te kunnen knutselen. Ik ben met een babykaart bezig! Het gaat me niet zo goed af.... moet in etappes. Maar gaat goed komen. Je zal de kaart binnenkort zien. Ik hoop dat alkes weer wat tot rust is gekomen bij jullie. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn dat het weer iets beter gaat met jou dochter dan kom je zelf ook weer tot rust. Je hebt een hele leuke cratie gemaakt met de Iglo.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zou hem zo in willen lijsten Tineke, schitterend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. absolutly great card! I love it! Thanks for joining us at cards and more and good luck! Hugs,Beate

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een pracht exemplaar ...
    Fijne start van het jaar ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtig kaartje
    groetjes margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hallo tineke

    allereerst wat fijn dat je de draad weer op kan pakken , want is toch een goed teken dat het goed gaat met jaqueline en guido
    ik vind het weer een super mooie /leuke kaart soms vraag ik me af waar halen ze de inspiratie/ideeen weg echt heel knap
    lieve groetjes en knuf voor martine en guido
    anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuke kaart Tineke!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh what a fabulous igloo and beautiful scene you have created - I love it! Thank you for sharing with us at the Ribbon Girl, good luck and I hope you will join us again.
    Hugs
    Gina xx
    http://www.ribbongirl.co.uk/catalog/

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een superleuke kaart Tineke, ik vind die Iglo ook geweldig! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superleuke kaart Tineke.
    Leuk de iglo en dan nog de lieve diertjes erbij.
    Leuk dat je meedoet bij de egel.
    Groetjes Marja
    DT De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Tineke
    En wat voor 1, je eerste kerstkaart is schitterend, die iglo is heel gaaf gemaakt.
    Bedankt voor je deelname bij het CraftAddiction challengeblog.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauwie deze kaart is super gaaf uitgewerkt. prachtig!! heel leuk die pinguins gecombineerd met de iglo. leukleuk

    liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen

  28. Echt een gaaf kaartje,
    heel mooi gemaakt ☺
    Bedankt dat je meedoet met onze 'Januari 25' Challenge bij De Egel !
    Fijne avond !
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-DDBD) }

    BeantwoordenVerwijderen