vrijdag 23 mei 2014

Have a purrfect day!

Bedankt voor jullie leuke reacties op de poncho voor Louisa en de foto van haar met onze Martine. 
Zo leuk om te lezen!
Ik zag bij de volgers weer nieuwe gezichten, gezellig. 
Van harte welkom en ik hoop dat jullie genoeg inspiratie krijgen door de creaties op mijn blog.
Vandaag heb ik een heel ander soort kaartje dan wat ik gewoonlijk maak. Ik wilde ook weleens een CAS kaartje maken.
Nu, dat heb ik geweten... Ik ben er compleet voor uit mijn comfortzone getreden. Pfff...het heeft me heel wat hoofdbrekens gekost.... 'k Ben dan ook heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Of ik zoiets snel weer maak, weet ik niet. Het lijkt heel simpel maar dan niet voor mij.... ;-)
Een kaartje in A-5 formaat. 
De witte strook heb ik door embossingfolder "Daisy pattern" van Cuttlebug gehaald.
Daarop 2 kapoentjes (COL1356) geplakt en hun vliegzone heb ik in een stippellijn gemaakt. 
Voor de meesten heten dit lieveheersbeestjes maar van oorprong kom ik uit het Westland en daar noemen we ze kapoentjes. Mijn kinderen (en straks ook Martine) heb ik dit ook zo overgebracht ;-)
Een tekst (EC0152) erop gestempeld en een lint vastgeknoopt.

Deze kaart wil ik mee laten doen bij:
* Duymelot: CAS 

28 opmerkingen:

  1. Het is niet te zien hoor Tineke, dat je er zoveel moeite mee hebt gehad om dit kaartje te maken. Het is natuurlijk totaal iets anders maar zeker niet minder mooi! Wij vinden de kapoentjes (zou het maar eventjes op z'n Westlands zeggen haha) zo lief! leuk detail dat stippellijntje.

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaartje ziet er prachtig uit Tineke, heel anders dan we van je gewend zijn....maar ik vind hem super!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke,
    ben ik dan eindelijk weer eens. Je had gelijk, die rare snuiter zat er toch in bij mij, maar niet gelijk te vinden, dankjewel! voor de goede tip. Alles is weer bijna op orde bij mij. Dus tijd voor een blog rondje, schaam, schaam!
    Je kaart is prachtig. Ik begrijp denk ik wat je bedoel, ik kan ook niet echt een CAS kaart maken.Gaat altijd te veel op. hihi.
    Maar vind deze super geslaagd, mooie lieveheersbeestjes erop.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk kaartje, ook leuk om weer eens iets anders te doen.
    Ik heb ook altijd kapoentje geleerd, hier ( zeeuws vlaanderen ) zeggen ze : pimpampoen. Kapoentjes zijn hier kleine kinderen.

    Fijn weekeind,

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ja ik herken dat ook, je denk even simpel, maar om sfeer in een CAS kaartje te brengen is nog helemaal niet zo makkelijk. Maar het is je uitstekend gelukt hoor en je kapoentjes zijn prachtig!! En het is je goed afgegaan om het CAS te houden!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Tineke

    Lief hoor die kapoentjes ( Maassluis) maar in Vlaardingen maken ze er Molenaartjes van.
    Dus ze hebben verschillende namen he?
    groetjes van Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Eenvoudig" kan ook zo mooi zijn, ik vind hem enig!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, en wat zijn de MD lieveheersbeestjes lief he.
    Doe ook mee met Inky Chicks ..ook daar is een CAS challenge.
    LG Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Huhhhhh??? Een Westlandse?? Hihihi heb ik iets gemist... of had je het al een keertje verteld? Waar uit het Westland kom je dan, ben niet nieuwsgierig hoor maar wil wel alles weten! Hahaha. Je CAS kaart vind ik mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Tineke,
    vind hem schitterend
    eenvoud steelt ook het hart hoor !
    supper gedaan
    lieve groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Tineke...weer wat geleerd "kapoentje=lieveheersbeestje",haha waar bloggen al niet goed voor is. Ik vind je CAS-kaart super geslaagd hoor, leuk die geëmboste bloemetjes erbij. Ik heb ook nog even genoten van de dametjes hier beneden. Mooie poncho heb je gemaakt en wat een lol heeft Martine, genieten dit. Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Tineke je bent idd uit je comfortzone getreden maar ziet er echt CAS uit! Knap werk hoor want weet heel goed hoeveel moeite dit kost. :)
    Fijn weekend en groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is echt een enig kaartje geworden. Leuk om te lezen hoe jullie lieveheersbeestjes noemen. Waar ik vandaan kom noemen ze die bokketorretjes.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik snap wat je bedoelt en toch is het af en toe zo leuk om ook dat eens te proberen. Hij is leuk hoor. Gewoon nog eens doen. groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha Tineke, je kaartje is gewoon super mooi en heel eenvoudig, geeft gewoon rust in je hoofd na al die drukke vintage kaarten... maar ik vind het ook moeilijk om een wat rustiger kaartje te maken hoor. het word bijna altijd te vol...

    groet Els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Tineke. Schattig kaartje Heel mooi gelukt. IK herken dat wel...... Wij denken te moeilijk!. Zo was ik gisteren met mijn moeder ook bezig! Het lijkt eenvoudig om een caskaart te maken maar dat is het niet. Fijn weekend. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super leuk, zeer geslaagd CAS kaartje.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OOO Ik snap zo wat je bedoelde met"het lijkt zo simpel maar...."Er kan zoveel tijd in gaan zitten in het bedenken van een kaart en al helemaal als het buiten je comfortzone is. Het is je in ieder geval goed gelukt en hij is mooi geworden Tineke.
    Fijn weekend, liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super goed geslaagd, ik vind het ook altijd moeilijk een CAS kaartje, en ja ik ben geboren en opgegroeid in Rotterdam, en ook wij zeggen kapoentje, zou daar het liedje van Sinterklaas Kapoentje op gebaseerd zijn? Wie zal het weten, groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Tineke,
    Ook ik heb weer een CAS kaartje klaar liggen, vind het ook zó moeilijk, de jouwe is echt geslaagd hoor, mooi met de lieveheersbeestjes er op..liefs Ans
    p.s. volgens mij moet je niet inkten bij CAS..maar zeker weten doe ik dat niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vind het een hele mooi kaarten geworden Tineke
    wel heel anders dan we van je gewend zijn maar niet minder mooi hoor

    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toch wel een grappig kaartje Tineke .
    Inderdaad jou stijl niet ,dan is het erg knap om
    zo,n kaart te maken .Leuk de lieveheersbeestjes.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je cas kaart erg leuk geworden Tineke!!
    Deze kapoentjes vragen om geen drukke kaart,
    gezellig dat je meedoet met onze wedstrijd bij duymelot.
    Veel succes!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuke CASkaart Tineke...heel lief zijn die 2 lieveheersbeestjes....en van 'kapoentjes' heb ik nog nooit gehoord....zo heeft iedere streek zijn eigen taaltje...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit is ook leuk Tineke maar zo heel anders als je maritieme kaart hierboven. Leuk om eens iets heel anders bij jou te zien.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Tineke,

    het mag dan buiten je comfort zone gegaan zijn, maar je hebt het er prima van af gebracht lijkt mij, heel leuk CAS kaartje!
    wat een lief kaartje heb je gemaakt, schattig!
    Gezellig dat je meedoet met de wedstrijd van het Duymelot blog en ik wens je veel succes,

    creatief liefs,

    Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  27. HOi Tineke,

    Wouw wat een prachtige kaart. Clean and simpel ik vind het knap van je hoor ;) jij kan ook alles! Geweldig! En natuurlijk dank je wel voor het gezellig mee doen aan de wedstrijd bij Duymelot!

    Dikke knuffel
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

  28. Wat n prachtige kaart Tineke en leuk dat je met onze challenge mee doet op het Duymelot challenge blog

    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen