vrijdag 31 januari 2014

Oma's trots

Al verschillende keren kreeg ik de vraag of ik geen foto's meer van onze kleindochter Martine plaatste.
Niet altijd is er aanleiding toe. 
Het 1e jaar ontwikkelen ze zich zo snel dat je veel meer de camera tevoorschijn haalt. 
Maar gisteren genoot ik zo van de "omadag" dat ik wat foto's heb gemaakt. Ze zat zo lief te spelen....
De "gekochte" kaarten die we voor kerst kregen, had ik in een mand gedaan. 
Wat zijn die leuk om mee te spelen.... ook het speelgoed stopt ze er dan bij ;-) 
Hoe lief kun je zijn?
Even kijken wat er allemaal in zit. 
Zo...da's een mooie kaart! 
Ze wilde ook wel ff naar oma kijken... 
en waarom mag ik die kaart niet opeten?
Toch makkelijk als m'n drolletjes al ingepakt zijn !? 
Ons madammeke wil nog steeds niet los lopen...
Ze loopt overal langs, steekt over en staat ook los...maar dan gaat ze weer verder op de knieën zoals op de foto. 
Ze komt overal, niet kruipend maar ze loopt op d'r knietjes!
Ik heb het echt nog nooit eerder gezien en velen met mij. Misschien zijn er van jullie die het herkennen?
En ze gaat echt razend snel.... zo snel dat veel foto's mislukten doordat ze wazig waren!
En ach, gewoon lopen komt ook vanzelf wel. Dit vindt ze nu gemakkelijker !? Het kost alleen wat meer maillotjes e.d....

29 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's Tineke en ja, wat wordt ze al groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh Tineke,wat een leuke foto's, ze is al echt groot zo te zien en lopen op de knietjes, nee dat heb ik nog nooit gezien..lief om haar zo te zien spelen, schattig.liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woooow wat een super leuke foto's van Martine....en oma doet maar wat graag met het kleine lieve meissie spelen...Het lopen komt vanzelf , alles heeft zijn tijd nodig....


    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze toch schattig hé, geniet er maar van ze zijn zo weer groot.

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje is het toch he. Geniet er maar zoveel mogelijk van want ze zijn zo groot.
    gr Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige kleindochter heb jij.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto,s Tineke, en wat een schattig dametje....leuk dat ze zich zo op haar knietjes voortbeweegt, lopen komt vanzelf moet je je hele leven nog.

    Liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto's van Martine, echt een schatje, ja joh ze zal net als onze Tessa, denken lopen kan ik mijn hele leven nog toch. Nee op de knietjes voort bewegen heb ik ook nog niet gezien of gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lekker meisje is het toch. Heerlijk zo'n dag in de week waarin je haar helemaal voor jezelf hebt. Geniet er maar van.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je laat Martine al gelijk kennis maken met de kaartjes Tineke, hihi. En heb ik het mis......of lijkt Martine een beetje op Oma??? Het zijn weer schattige foto's en het lopen komt echt wel en op de knieen lopen is echt wel bijzonder denk ik, wat grappig!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig het lopen op de knietjes, ik heb dat nog nooit eerder gezien. leuke foto's.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke foto's, heerlijk meisje, dat lopen komt wel, alleen verslijten zo de knieën in de leggings en broeken wel erg snel denk ik.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt ze al groot Tineke en wat een schatje is het.
    Grappig dat ze zich zo voortbeweegt, al kost het idd wel heel veel maillootjes
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke foto's ! Het lopen gaat vanzelf de oudste van mij deed het pas met anderhalf en ook wel overal langslopen en oversteken maar los wilde ze ook niet aan ,
    Alles op zn tijd het is goed gekomen haha.praten deed ze dan alweer wel heel vlot .
    Geniet er maar lekker van hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk meisje is het toch, Tineke.
    Inderdaad heel apart hoe ze vooruit komt, maar ze vind het waarschijnlijk nog makkelijk en het gaat voor haar nu sneller dan lopen, maar vandaag of morgen heeft ze dat ineens door denk ik.
    Ik heb ook weer wat kaartjes gemist van je, ze zien er allemaal weer heel mooi uit. Lief van je dat je zo´n mooi kaartje voor Ans gemaakt hebt.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Tineke,

    Wat een schatje je zou haar zo uit het beeldscherm willen plukken en een dikke knuffel geven... Heb je al op mijn blog gekeken? ;-)

    Liefs,
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat superleuke foto's Tineke en geloof graag dat ze oma's trots is!
    Heb je blog even bekeken en wat heb je weer gave creaties gemaakt de afgelopen tijd.
    Ik ben er weer hoor en ga gezellig weer bloggen.

    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Tineke, wat een scheetje met die lekkere bolle toet. Fijn dat je zo heerlijk van haar kan genieten want ze zijn zo snel groot. Maar ook dat is leuk hoor. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Tineke, Wat leuke foto's van je kleindochter. Schattig. Leuke meid!. Je mag inderdaad trots zijn. Gefeliciteerd met het winnen van de uitdaging bij just a note. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh leuk Tineke, mag je echt vaker doen hoor. En ze gaat vanzelf wel lopen hoor, onze heeft een tijd op haar billen door de huiskamer bewogen.

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke foto's.
    Ze ziet er heel lief uit.

    Veel liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh... heerlijk hè, oma Tineke? Zo leuk om oma te zijn! Wat een mooie serie foto's van je schattige kleindochter. Ik snap helemaal dat je ervan geniet. Ik heb dat "knietjes"lopen ook niet eerder gezien, maar het echte lopen komt vast snel. onze Emmy is ook ineens gaan lopen en rent nu gewoon overal heen, kleine druktemaker. Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Tineke,

    Wat heb je weer fantastische mooie kaartjes gemaakt, ik heb een heel stuk terug moeten scrollen, maar heb nu alles weer gezien.Stuk voor stuk beauty's.
    En ja, je kleinkind, heerlijk is dat, om ze zo fijn te zien spelen en fantaseren, mooie foto's heb je gemaakt.
    Onze kleinkinderen waren ook geen snelle lopers, maar gingen op de bips heel snel door de kamer.
    De broekjes en maillots dragen ze toch niet zo lang, dan zijn ze er alweer uitgegroeid en zo slijten de schoenen niet zo snel. Het lopen komt vanzelf.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. jeetje Tineke, wat groeit ze hard zeg
    hele leuke foto's

    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och wat een schatje, natuurlijk genieten jullie hier volop van.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een super leuke foto's van je kleindochter.
    Wat word ze al groot.
    Het lopen komt vanzelf als ze er aan toe zijn
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooooo, wat een leuke foto's van Martine op de oma dag!
    Leuk om te zien hoe die kleintjes nog steeds spelen met eigenlijk "niks" dwz je hoeft eigenlijk helemaal geen bergen speelgoed te hebben ze vermaken zich prima met huis tuin en keuken dingen.
    Leuk hoor de mand met kaarten en enveloppen en hoe ze daar van geniet!
    Ik hoefde vroeger de Tupperware lade in de keuken maar open te zetten, niks leuker dan inladen en weer uitladen dat is toch super op die leeftijd!
    Jeetje zo snel op de knietjes kruipen, nee dat heb ik nooit gezien.
    Wel een kind dat op haar kontje overal heen schoof en die sleet ook haar maillotjes en broekjes. Haar moeder heeft haar een tijd een leren lap omgebonden met elastiek waarop ze schoof haha.
    Heerlijk genieten zo'n kleine in huis!
    Ik lees even door op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen